Έπειτα από μια μελέτη, μια απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και δύο διαβουλεύσεις, ο Δήμος Βάρης – Βούλας -Βουλιαγμένης κατέληξε στο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης της Βουλιαγμένης, με ισχύ από την Πρωτομαγιά.
Όπου υπάρχει θέληση, συνήθως υπάρχει και τρόπος. Τουλάχιστον αυτό αποδείχθηκε στην περίπτωση του Δήμου Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης κατά την προσπάθειά του να ανταποκριθεί στις ανάγκες των κατοίκων να μην εξοντώνουν το ψυχονευρωτικό τους σύστημα, όταν ψάχνουν μια θέση στάθμευσης.
Οι υπεύθυνοι κατέληξαν στο σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης που θα εφαρμοστεί στη Βουλιαγμένη και εφόσον αποδειχθεί αποτελεσματικό, θα περάσει στη Βάρη και τη Βούλα.
Ό,τι αναμένεται να ισχύει στο εξής από την 1η Μαΐου έως τις 30 Σεπτεμβρίου, είναι προϊόν μελέτης, δοκιμής και διαβουλεύσεων με κατοίκους. Πιο συγκεκριμένα, το πρώτο βήμα ήταν να εκπονήσει μελέτη ειδικό γραφείο συγκοινωνιακών μελετών. Ακολούθως, εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο με την απόφαση 8/2024 και έπειτα δοκιμάστηκε πιλοτικά, πριν αρχίσουν οι συζητήσεις με τους κατοίκους της πόλης.
Ευθύς εξ αρχής, ο δήμαρχος Γρηγόρης Κωνσταντέλλος είχε πει πως προτίθεται να συζητήσει τα πάντα, πέραν του να μη γίνει το σύστημα, που δουλεύτηκε κατά τρόπο που να εξυπηρετεί τους κατοίκους, αλλά και τους επισκέπτες της περιοχής.
Η αρχή έγινε στην αγορά της Βουλιαγμένης
Η βαθιά πεποίθηση ήταν πως, για να λειτουργήσει σωστά η πόλη, έπρεπε να έχει ελεγχόμενη στάθμευση όπου υπάρχει εμπορική ζώνη, ώστε να διασφαλιστούν θέσεις για τους κατοίκους και άλλες για το εύρυθμο της λειτουργίας της αγοράς.
Είχε παρατηρηθεί πως υπάλληλοι και ιδιοκτήτες επιχειρήσεων απασχολούσαν θέσεις πάρκινγκ για τουλάχιστον 8 ώρες, μπροστά στα καταστήματά τους, όπως και ότι μεγάλη μερίδα ανθρώπων πάρκαραν στην αγορά για να χρησιμοποιήσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς με προορισμό την Αθήνα. Άλλοι έκλειναν τις θέσεις στάθμευσης για να περάσουν πέντε ώρες στη θάλασσα. Με το σκεπτικό ότι οι θέσεις στάθμευσης της αγοράς δεν είναι για αυτές τις χρήσεις, ο Δήμος αποφάσισε να ληφθούν σχετικά μέτρα. Πέρυσι λοιπόν, λειτούργησε πιλοτικά το σύστημα, ώστε να διαπιστωθούν τυχόν προβλήματα ή παραβλέψεις.
Οι δύο διαβουλεύσεις
Προκειμένου να καταλήξει ο Δήμος στην πιο καλή και δόκιμη λύση, μετά το τέλος της πιλοτικής δοκιμής έγινε το πρώτο κάλεσμα προς τους δημότες, οι οποίοι μπορούσαν να στείλουν γραπτώς τις θέσεις και τις απόψεις τους. Ο Δήμος έλαβε 30 απαντήσεις, οι οποίες μελετήθηκαν και ενσωματώθηκαν στα σχέδια. Εν συνεχεία, κλήθηκαν οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες της περιοχής σε μια πρώτη διαβούλευση, το προϊόν της οποίας συζητήθηκε και τη Δευτέρα 10/3/25 στη δεύτερη διαβούλευση. Κατόπιν κι αυτής, ο Δήμος κατέληξε στο πώς θα λειτουργήσει από την Πρωτομαγιά το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης.
«Το σύστημα απήλαυσε τη συμφωνία όλων»
Το NouPou επικοινώνησε με τον Νίκο Βάση, αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών στον Δήμο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης και πρόεδρο της Δημοτικής Επιτροπής. Όπως εξήγησε, «μετά την τελευταία διαβούλευση, συμφώνησαν όλοι οι παρευρισκόμενοι, οι οποίοι καλύφθηκαν σχεδόν στο 100% των απαιτήσεων που είχαν. Υπήρχαν και κάποιες που ήταν εκτός πραγματικότητας, άρα δεν γινόταν να ληφθούν υπ’ όψιν».
Όπως εξήγησε ο κ. Βάσης, ένα παράδειγμα αιτήματος που προκάλεσε προβληματισμό ήταν εκείνο κατοίκου που η οικογένειά του διαθέτει πέντε αυτοκίνητα. «Η λύση που τελικά βρήκαμε για αυτήν την περίπτωση είναι να παρκάρει το ένα δωρεάν και τα άλλα σε θέσεις κατοίκων, με ένα μηνιαίο αντίτιμο για το κάθε όχημα».
Ποιο είναι λοιπόν, το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης του Δήμου 3Β; «Κατ’ αρχάς, προς όφελος των κατοίκων μεγαλώσαμε την έκταση στην οποία θα εφαρμοστεί, συγκριτικά με ό,τι είχε ισχύσει πέρυσι. Έχουν μπει νέοι δρόμοι που βρίσκονται στις παρυφές των δρόμων του πιλοτικού συστήματος. Για παράδειγμα, προστέθηκε ένας δρόμος πάνω από τη Θάλειας, όλη η Τερψιχόρης, ένα τμήμα της Ήρας πάνω από την Ιάσωνος έως τη Διός. Στην Τερψιχόρης θα μπουν διαγραμμίσεις που θα δείχνουν πως οι θέσεις στάθμευσης απευθύνονται μόνο σε κατοίκους».
Πόσες είναι οι θέσεις που θα υπάρχουν διαθέσιμες; «Οι θέσεις κατοίκων είναι 286 και αυτές των επισκεπτών 285, με 100 ένθεν κι ένθεν να είναι μεικτές. Με τις προσθήκες εξασφαλίσαμε 190 επιπλέον θέσεις. Εξ αυτών, το 20% θα απευθύνεται σε επισκέπτες δημοτών και ως εκ τούτου δεν θα υπάρχει η σχετική διαγράμμιση. Σύμφωνα εν τω μεταξύ, με τη νομοθεσία, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να σταθμεύουν σε όλες τις ζώνες ελεγχόμενης στάθμευσης».
Βουλιαγμένη: Πόσο θα κοστίζει η στάθμευση στις ζώνες της αγοράς
Στις ζώνες της αγοράς θα υπάρχει η ελεγχόμενη, επί πληρωμή, στάθμευση «με το αντίτιμο που υπήρχε και πέρυσι. Δηλαδή, η πρώτη μισή ώρα θα είναι δωρεάν, η επόμενη μισή θα στοιχίζει 50 λεπτά, μετά θα πηγαίνει στο 1,50 ευρώ η ώρα και ούτω καθ’ εξής μέχρι τις 3 ώρες. Μετά, η αύξηση θα είναι μεγαλύτερη».
Παντού θα υπάρχουν πινακίδες που θα ενημερώνουν για τα καθέκαστα, όπως θα υπάρχει και έλεγχος. «Από πέρυσι έχουμε εξασφαλίσει ένα αυτοκίνητο με κάμερες που περνάει από τις οδούς και καταγράφει τις πινακίδες των σταθμευμένων αυτοκινήτων. Οι κάτοικοι και όσοι έχουν πληρώσει εμφανίζονται στο σύστημα αυτόματα» λέει ο κ. Βάσης.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να κάνουν αίτηση χορήγησης δικαιώματος δωρεάν στάθμευσης στους δρόμους όπου εφαρμόζεται η ελεγχόμενη στάθμευση, με ένα click σε αυτόν τον σύνδεσμο.
Το τηλέφωνο επικοινωνίας είναι 213 2020 792 και το email στο οποίο θα μπορούν να αποστέλλουν οι πολίτες την αίτηση έκδοσης δικαιώματος δωρεάν στάθμευσης είναι το residentparking@vvv.gov.gr
Πηγή: noupou.gr