Η αναζήτηση της αιτίας μοιάζει με λαβύρινθο, αφού οι απογοητευμένοι πολίτες καλούνται να βρουν την απάντηση ανάμεσα στις υπηρεσίες του δήμου, της ΕΥΔΑΠ αλλά και του αναδόχου εργολάβου.
Εδώ και πέντε μήνες δεκάδες οικογένειες στο δήμο της Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, περιμένουν χωρίς αποτέλεσμα να πάρουν νερό, αφού τα ρολόγια της ΕΥΔΑΠ που έχουν αιτηθεί εδώ και περίπου μισό χρόνο και για τα οποία έχουν πληρώσει αδρά, ακόμη δεν έχουν τοποθετηθεί. Η αναζήτηση της αιτίας μοιάζει με λαβύρινθο, αφού οι απογοητευμένοι πολίτες καλούνται να βρουν την απάντηση ανάμεσα στις υπηρεσίες του δήμου, της ΕΥΔΑΠ αλλά και του αναδόχου εργολάβου, που έχει αναλάβει να ολοκληρώσει το έργο.
Δήμος ΒΒΒ: «Έχουμε εγκρίνει τις άδειες εδώ και ένα μήνα. Δεν έχει περάσει ο εργολάβος να τις πάρει»
Για το θέμα υπήρχε πράγματι διαφωνία μεταξύ υπηρεσιών του Δήμου και του αρμόδιου εργολάβου της ΕΥΔΑΠ, διότι δεν προσκόμιζε τα απαραίτητα δικαιολογητικά, υποστηρίζουν οι αρμόδιοι από το δήμο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης. Σύμφωνα με το τεχνικό τμήμα που αδειοδοτεί τους εργολάβους, με το οποίο επικοινωνήσαμε, ο συγκεκριμένος ανάδοχος έπρεπε να καταθέσει κάποιες εγγυητικές επιστολές καλής εκτελέσεως, καθώς διαπιστώθηκε -όπως μας είπαν- ότι έσκαβε χωρίς να έχει την απαραίτητη αδειοδότηση από τον δήμο. Του ζητήθηκε να προσκομίσει τις κατά νόμον εγγυητικές επιστολές κι εκείνος δεν ήθελε να το πράξει, υποστηρίζουν, λέγοντας ότι το κόστος είναι ιδιαίτερα υψηλό. Τελικά τις προσκόμισε και έχουμε εγκρίνει τις άδειες εδώ και ένα μήνα, δηλώνουν στο Flash.gr.
«Σε ότι αφορά τις παροχές της ΕΥΔΑΠ, έχουν χορηγηθεί όλες οι άδειες με εξαίρεση μια τελευταία που ήρθε τώρα στις 18 του μηνός, και οι οποίες έχουν εγκριθεί όλες από το δήμο μας. Η ιστορία πράγματι είναι ένα πεντάμηνο. Εμείς έχουμε εγκρίνει τα πάντα εδώ και περίπου ένα μήνα. Υπήρχε όντως καθυστέρηση σε παλαιότερο χρόνο γιατί δεν είχε προσκομίσει τις εγγυητικές ο εργολάβος. Το έκανε μετά από πολύ καιρό διαπραγματεύσεων, τις προσκόμισε και χορηγήσαμε τις άδειες ώστε να πάει να τοποθετήσει τις παροχές των ιδιωτών.
-Πόσες είναι;
Είχαν μαζευτεί αρκετές. Μερικές δεκάδες. Περίπου είκοσι. Κοιτάξτε, οι δήμοι χορηγούν άδειες σε τρίτους. π.χ. για οπτικές ίνες, για ρεύμα ή νερό. Για ό,τι ζητά ο κάθε πάροχος πρέπει να έχει άδεια. Γι αυτό χρειάζονται κάποια δικαιολογητικά, συνήθως οι εγγυήσεις καλής εκτέλεσης ώστε να εκδοθεί η άδεια τομής οδοστρώματος. Η ΕΥΔΑΠ λοιπόν έκανε μια δημοπράτηση ενός έργου. Για νέες παροχές, για αντικατάσταση ρολογιών ή επεκτάσεις δικτύων. Ανέλαβε κάποιος εργολάβος να εκτελέσει το έργο. Η ΕΥΔΑΠ έκανε το αντίστοιχο που έκανε και ο δήμος. Δηλαδή δημοπράτησε την τοποθέτηση παροχών. Όμως πάντα είναι θέμα του εργολάβου. Εμάς μας ενημέρωσαν από το αρμόδιο τμήμα, ότι δεν τις έχει παραλάβει για να τις εκτελέσει, παρόλο που τις έχουμε εγκρίνει. Δεν έχει έρθει να πάρει αυτές που έχουν εγκριθεί τώρα τελευταία. Μάλιστα η τελευταία αίτηση που θα εγκρίνουμε άμεσα έχει ημερομηνία 18 Ιουλίου.»
Το έργο που όπως μας λένε, αφορά σε μεμονωμένες νέες παροχές η αντικατάσταση παλαιών αλλά και επεκτάσεις δικτύου αγωγού ύδρευσης, κρατά «ομήρους» δεκάδες ιδιώτες αλλά και επαγγελματίες που ζητούν μάταια λύση στο πρόβλημά τους εδώ και μήνες και οι οποίοι έχουν πει το νερό, νεράκι. Σύμφωνα με τους αρμοδίους του δήμου ΒΒΒ, είναι σαφές ότι είναι υποχρεωμένοι να τηρήσουν τις δεσμεύσεις που προκύπτουν από τον νόμο, για να εξασφαλίσουν την ασφάλεια και του έργου, αλλά και των δημοτών, μας λένε…
«Είναι ελεγκτικός ο ρόλος μας, δεν είναι ουσίας. Με την έννοια ότι δεν αρνούμαστε να γίνει το έργο, αλλά θέλουμε να γνωρίζουμε ποιος σκάβει, πότε, που και γιατί. Στη συγκεκριμένη περίπτωση που συζητάμε, η πλειονότητα αφορά σε νέες παροχές.
-Συνεπώς, αφού αφορά σε νέες παροχές, υπάρχουν οικογένειες που πέντε μήνες δεν έχουν νερό;
Ναι, ναι περιμένουν! Καθόλου νερό, ναι. Υπάρχει γνωστός μας που μας παρακαλούσε να κάνουμε κάτι, αλλά το θέμα είναι ότι δεν μπορείς να παραβλέψεις τις νόμιμες διαδικασίες. Όντως υπήρχε καθυστέρηση, αλλά το θέμα από εμάς λύθηκε σχεδόν πριν ένα μήνα. Δεν υπάρχουν αιτήματα σε εκκρεμότητα από εμάς. Από πλευράς μας ολοκληρώσαμε όλες τις διαδικασίες.»
Όσο για τις εγγυητικές επιστολές καλής εκτελέσεως, που καθυστέρησαν τη διαδικασία, αυτές είναι ιδιαίτερα κρίσιμες μας λένε, γιατί κάποιος που σκάβει στον κοινόχρηστο χώρο, πρέπει να έχει εγγυήσεις. Ο λόγος είναι ότι μπορεί να προκληθεί κάποιο ατύχημα ή κατά τη διάρκεια των έργων να «χτυπήσουν» για παράδειγμα ένα καλώδιο της ΔΕΗ ή την παροχή του φυσικού αερίου,. Γι αυτό και πρέπει να τηρούνται απαρέγκλιτα οι νόμιμες διαδικασίες και να γνωρίζουν ποιος σκάβει, πότε σκάβει και για τι ακριβώς σκάβει, μας λένε…
«Αυτό εννοούμε όταν λέμε εγγυήσεις καλής εκτέλεσης. Ότι θα αποκαταστήσει το οδόστρωμα. Υπήρχε λοιπόν μια διαφωνία μεταξύ του δήμου και του εργολάβου. Ο εργολάβος δεν ήθελε να τις προσκομίσει, λέγοντας ότι του ζητάμε πολλά και τέλος πάντων υπήρχε μια διαφωνία. Οι υπηρεσίες πρέπει να εφαρμόσουν τα προβλεπόμενα από το νόμο, δηλαδή εγγύηση καλής εκτέλεσης αλλιώς δεν χορηγούμε άδεια.»
ΕΥΔΑΠ: «Ο εργολάβος έχει παραλάβει τις άδειες ηλεκτρονικά και οι εργασίες προχωρούν κανονικά»
Από την πλευρά της η Εταιρεία Υδρεύσεως και Αποχετεύσεως Πρωτευούσης (ΕΥΔΑΠ), που μετά από διαγωνισμό παραχώρησε το έργο στον εν λόγω ανάδοχο, υποστηρίζει -σε επικοινωνία που είχαμε- πως ο εργολάβος έχει παραλάβει τις άδειες ηλεκτρονικά και έχει υλοποιήσει το μεγαλύτερο μέρος των εργασιών. Σχεδόν το 90% τονίζουν…
«Δεν υπάρχει καμία παρακώλυση του έργου αυτή τη στιγμή, με βάση και με τα δεδομένα που βλέπουμε.
–Από το δήμο υποστηρίζουν ότι έχουν εγκριθεί όλες οι άδειες και ο εργολάβος δεν έχει πάει να τις παραλάβει…
Δεν ισχύει αυτό. Τις άδειες τις έχει παραλάβει και μας έχουν κοινοποιηθεί και εμάς. Έχει ολοκληρωθεί το 90% περίπου και ολοκληρώνονται όλα τα αιτήματα μέσα στην εβδομάδα. Μπορεί να μην ήταν ο ίδιος υπάλληλος που τις έστειλε. Συμβαίνει αυτό στις υπηρεσίες γενικά. Εμείς γνωρίζουμε ότι υπήρχαν οι άδειες και οι άνθρωποι έκαναν τη δουλειά τους. Τώρα αν πήραν το χαρτί ή όχι, αν το έστειλε ένας υπάλληλος ή όχι ή το έστειλαν μέσω viber δεν μπορούμε να το γνωρίζουμε. Τις άδειες τις έχουν παραλάβει ηλεκτρονικά, δεν τις έχουν πάρει hard copy. Οι άδειες παραλαμβάνονται ηλεκτρονικά.
-Έχετε επικοινωνήσει με τον εργολάβο;
Και με τον δήμο έχουμε μιλήσει. Τα έχουν παραλάβει και τα έχουν ολοκληρώσει κιόλας! Υπάρχει μια πολύ καλή συνεργασία και με το δήμο και με τον εργολάβο και με την ΕΥΔΑΠ. Δεν νομίζουμε ότι και ο δήμος θα είπε κάτι αντίθετο, ότι έχει κολλήσει κάπου. Ίσως έγινε το μπέρδεμα με τις άδειες, αλλά αυτές τις έχουν οι άνθρωποι και έχουν ήδη πραγματοποιήσει πάρα πολύ έργο εκεί. Υπήρχε ίσως κάποια καθυστέρηση σε όλο αυτό, αλλά δεν υπερέβη ποτέ το όριο. Προχωράει κανονικότατα.»
Το διάστημα των αρκετών μηνών που περνά μέχρι να μπορέσει ένας δημότης να έχει νερό στο «ποτήρι» του, είναι κάτι που προβλέπεται μας λένε. Σύμφωνα με την ΕΥΔΑΠ, η σύμβαση που υπογράφει ο υδρευόμενος με την υπηρεσία όταν κάνει κάποιο σχετικό αίτημα, αναγράφει ένα περιθώριο 90 εργάσιμων ημερών έως ότου ικανοποιηθεί το αίτημά του…
«90 ημέρες όχι ημερολογιακές αλλά εργάσιμες. Αυτό είναι βάση της σύμβασης. Είναι δηλαδή περίπου 4 με 4.5 μήνες και αν σκεφτείτε ότι έχει 22 δήμους να διαχειριστεί ο τομέας ο συγκεκριμένος, αντιλαμβάνεστε ότι μπορεί να υπάρξει μια μικρή καθυστέρηση. Να μη γίνει τον πρώτο μήνα ή στους δύο μήνες και αν υπάρξει και μια κάποια δυσκολία ή ένα νέο οδόστρωμα, μπορεί να πάει λίγο πιο πίσω, αλλά πάντα η υπηρεσία φροντίζει να είναι εντός χρονικών ορίων.
Τα αιτήματα ολοκληρώνονται εκτός από κάποια που δεν θα γίνονται εργασίες από 5 έως 25 Αυγούστου. Εκεί μπορεί να υπάρξει κάποια καθυστέρηση, αλλά δεν οφείλεται σε εμάς. Δεν επιτρέπεται από τον δήμο να πραγματοποιούνται εργασίες στην περιοχή της Βάρης. Αυτό συμβαίνει σε πάρα πολλούς δήμους για την περίοδο του Αυγούστου. Γι’ αυτό και προσπαθούμε να μην υπάρχει κάτι σε εκκρεμότητα που είναι πολύ πίσω χρονικά, ενώ για όπου υπάρξει αυτή η καθυστέρηση (του Αυγούστου)θα ξεκινήσουμε τις εργασίες αμέσως.»
«Αστάθμητοι παράγοντες» όμως υπάρχουν πολλοί. Εκτός από τη σεζόν Ιουλίου και Αυγούστου όπως μαθαίνουμε, που σε κάποιες περιοχές δεν επιτρέπεται –μας λένε- να σκάψει κάποιος ανάδοχος, υπάρχουν φορές που καταγράφονται εκκρεμότητες για κάποιους δρόμους που είναι ασφαλτοστρωμένοι πάρα πολύ πρόσφατα και που εκεί ισχύει διαφορετικός κανονισμός. Όταν για παράδειγμα, έχουν να κάνουν μια μεγάλη επέκταση για να υδροδοτηθεί κάποιο ακίνητο, είναι άλλοι οι κανόνες που ισχύουν στον νέο ασφαλτοστρωμένο δρόμο.
Και κάπου ανάμεσα στη νέα άσφαλτο, στους θερινούς μήνες και στις εγγυητικές επιστολές καλής εκτελέσεως για τα οποία ενημερωθήκαμε, προσπαθήσαμε να επικοινωνήσουμε -ως οφείλαμε- και με τον εργολάβο που έχει αναλάβει να υλοποιήσει το έργο. Δεν κατέστη όμως δυνατό να τον εντοπίσουμε στο τηλέφωνο της εταιρίας που αναγράφεται στην επίσημη ιστοσελίδα της, αφού δεν απαντούσε κανείς.
Πηγή: https://www.flash.gr