Εντός 20 μηνών η ολοκλήρωση των εργασιών στη μαρίνα που θα δέχεται super και mega yachts.
Στην τελική ευθεία μπαίνει το έργο για την ανάπλαση της μαρίνας Βουλιαγμένης, που έρχεται να προστεθεί στη μεγάλη επένδυση που υλοποιείται τα τελευταία χρόνια στο συγκρότημα του Αστέρα από το σχήμα της Jermyn Street με την πλειοψηφία των αραβικών κεφαλαίων.
Προ ημερών δόθηκε το «πράσινο φως» από την αρμόδια Διεύθυνση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την τεχνική περιβαλλοντική μελέτη εργοταξιακών χώρων και εγκαταστάσεων για την «υποστήριξη των εργασιών αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού της μαρίνας Βουλιαγμένης», μία ακόμη έγκριση στο μακρύ δρόμο της αδειοδότησης για το project που υλοποιείται κάτω από συγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους σε όλες του τις φάσης. Το έργο θα υλοποιήσει ως ανάδοχος η εταιρεία ΤΕΚΑΛ Α.Ε.
Ουσιαστικά πρόκειται για τους όρους με τους οποίους θα υλοποιηθούν οι εργασίες αναβάθμισης της μαρίνας με βάση τη σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση χωροθέτησης και έγκρισης των περιβάλλοντικών όρων της Μαρίνας και όπως επισημαίνεται στην απόφαση «οι δραστηριότητες εντός των εργοταξιακών χώρων, εφόσον διεξάγονται υπό τους όρους της ΑΕΠΟ (Απόφαση Εγκρισης Περιβαλλοντικών Ορων) και της παρούσας απόφασης, δεν αναμένεται να προκαλέσουν επιβαρύνσεις του περιβάλλοντος της άμεσης ή ευρύτερης περιοχής τους». Οι εργασίες αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός διαστήματος 20 μηνών, με βάση τη σχετική σύμβαση.
Το έργο του εκσυγχρονισμού των εγκαταστάσεων της Μαρίνας του Αστέρα Βουλιαγμένης έχει προϋπολογισμό που ανέρχεται στα 30 εκατ. ευρώ και αποτελεί έναν από τους βασικούς άξονες του επενδυτικού σχεδίου των μετόχων του ξενοδοχειακού συγκροτήματος του Αστέρα Βουλιαγμένης- πέραν του ξενοδοχειακού συγκροτήματος, του πάρκου, της παραλίας και των πολυτελών κατοικιών.
Μετά από την ολοκλήρωση των έργων, η μαρίνα Βουλιαγμένης θα μπορεί να υποδέχεται συνολικά 59 σκάφη αναψυχής, συμπεριλαμβανομένων super και mega yachts. Από το σύνολο των σκαφών, τα 46 θα είναι κάτω από 40 μέτρα, πέντε σκάφη θα είναι έως 45 μέτρα, άλλα τόσα έως 50 μέτρα, δύο έως 60 μέτρα, ενώ η μαρίνα θα έχει δυνατότητα ελλιμενισμού και ενός σκάφους άνω των 70 μέτρων σε μήκος. Με βάση τη χωρητικότητα της μαρίνας τώρα, μπορούν να εξυπηρετούνται έως 103 σκάφη αναψυχής το μήκος των οποίων δεν υπερβαίνει τα 50 μέτρα.
Σύμφωνα με τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, στους χερσαίους χώρους της μαρίνας Βουλιαγμένης η προβλεπόμενη δόμηση ανέρχεται σε 4.800 τμ. Υποδομές οι οποίες είναι απαραίτητες για τη λειτουργία της μαρίνας, όπως λιμεναρχείο, τελωνείο και αίθουσα διαβατηρίου θα καταλάβουν περίπου τη μισή έκταση των χερσαίων χώρων, ενώ περισσότερα από 15 εμπορικά καταστήματα θα κατασκευαστούν σε έκταση περίπου 1.000 τμ. Η μελέτη προβλέπει επίσης την κατασκευή περίπου 300 υπογείων θέσεων στάθμευσης και τη δημιουργία ειδικού χώρου για την εξυπηρέτηση αλιευτικών. Η μαρίνα Βουλιαγμένης, η οποία ξεκίνησε να λειτουργεί το 1964, μισθώθηκε από την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) μετά από διεθνή διαγωνισμό το 2012 στην Αστήρ Μαρίνα Βουλιαγμένης ΑΕΑΣ για 40 χρόνια (2012-2052) έναντι του ποσού των 40 εκατ. ευρώ, ενώ στις υποχρεώσεις της αναδόχου εταιρείας ήταν και ο εκσυγχρονισμός της.
Εν τω μεταξύ, συνολικά όσον αφορά το συγκρότημα του Αστέρα (σ.σ. που είναι 12μηνης λειτουργίας) η εικόνα των κρατήσεων από το εξωτερικό για τη φετινή σεζόν εμφανίζεται ελαφρώς βελτιωμένη σε σύγκριση με την περυσινή χρονιά. Το ποσοστό αύξησης των κρατήσεων σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2020 είναι μονοψήφιο, ωστόσο σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, όσο πλησιάζει η θερινή σεζόν, η βελτίωση του καιρού σε συνδυασμό με τον περιορισμό των απαγορεύσεων -εφόσον υπάρξει καλύτερος έλεγχος της πανδημίας εντός κι εκτός Ελλάδας- οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής θα είναι σημαντικά βελτιωμένες.
Πηγή: newmoney.gr