Μια ξεχωριστή εκδήλωση στο 1ο Γυμνάσιο Βούλας ανέδειξε τη δυναμική των δημόσιων σχολείων όταν δίνεται χώρος στην καινοτομία και τη δημιουργικότητα. Ο Γιώργος Ντούτσουλης, Πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, καταγράφει την εμπειρία του στο NouPou.

Είχα τη χαρά και την τιμή να παρευρεθώ πρόσφατα στο 1ο Γυμνάσιο Βούλας, σε μια εκδήλωση παρουσίασης των δημιουργικών δραστηριοτήτων που υλοποιήθηκαν μέσα στη σχολική χρονιά. Ήταν μια εμπειρία βαθιά ανθρώπινη και ουσιαστική.
Ο Διευθυντής του σχολείου παρουσίασε με σεμνότητα και υπερηφάνεια τις δράσεις που ανέλαβαν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί: από πλέξιμο, μέχρι πειράματα φυσικής εμπνευσμένα από το CERN, και εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης. Όλες οι δραστηριότητες υλοποιήθηκαν εθελοντικά, χωρίς να ανήκουν στο υποχρεωτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας.
Το γεγονός αυτό από μόνο του προσδίδει διπλή αξία σε ό,τι είδαμε. Δεν ήταν έργα “καθήκοντος”, αλλά πράξεις παιδαγωγικής αγάπης και εσωτερικού κινήτρου — από ανθρώπους που εργάζονται καθημερινά, συχνά μέσα σε απαιτητικές και δύσκολες συνθήκες, με περιορισμένα μέσα, με κόπωση, αλλά και με απέραντη πίστη στη δύναμη της εκπαίδευσης.
Το πιο συγκινητικό όμως, για εμένα προσωπικά, ήταν ότι είδα παιδιά που ήξερα από το Δημοτικό — παιδιά που κάποτε κρατούσαν ζωγραφιές ή πλαστελίνες — να έχουν μεταμορφωθεί σιγά-σιγά σε έφηβους με κριτική σκέψη, δεξιότητες, ευαισθησίες και αγάπη για τη γνώση. Αυτή η σταδιακή μεταμόρφωση, αυτό το “πέρασμα” από την παιδική ηλικία στον συνειδητό πολίτη, δεν είναι καθόλου αυτονόητο. Είναι αποτέλεσμα παιδείας, όχι μόνο εκπαίδευσης. Είναι καρπός σχέσης, εμπιστοσύνης και ενθάρρυνσης που προσφέρουν οι εκπαιδευτικοί, όταν τολμούν να δώσουν χώρο στα παιδιά να αναπνεύσουν, να πειραματιστούν, να δημιουργήσουν.
Όλα τα Γυμνάσια και Λύκεια του Δήμου μας ανεβάζουν διαρκώς τον πήχη. Θεατρικές παραστάσεις, ραδιοφωνικοί σταθμοί, ρομποτική, αστρολογία, εκπαιδευτικές εκδρομές σε ερευνητικά, πολιτιστικά και επιστημονικά κέντρα της Ελλάδας και του εξωτερικού, δράσεις φιλίας και ανθρωπιάς.
Οι εκπαιδευτικοί μας εργάζονται σιωπηλά και μεθοδικά, ανοίγοντας δρόμους πέρα από τη στενή ύλη των εξετάσεων. Οι Διευθυντές, οι γονείς, οι Σύλλογοι και ο Δήμος, όταν συνεργάζονται, πετυχαίνουν θαύματα. Ο άτυπος ανταγωνισμός μεταξύ των σχολείων μας δεν φέρνει συγκρίσεις ή αντιπαλότητες. Φέρνει προόδους και πρότυπα. Και αυτό ενισχύει την αυτοπεποίθηση των παιδιών μας και βελτιώνει το επίπεδο εκπαίδευσης συνολικά.
Ως γονιός, δημότης και Πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του Δήμου μας, νιώθω υπερήφανος και αισιόδοξος, αφού είδα με τα μάτια μου τη δύναμη που έχουν τα δημόσια σχολεία όταν τα στηρίζουμε. Είδα τα παιδιά μας να ανθίζουν. Και αυτό είναι ό,τι πιο σημαντικό μπορούμε να κατακτήσουμε ως κοινωνία. Ας στηρίξουμε τα σχολεία μας. Ας εμπιστευτούμε τους εκπαιδευτικούς μας. Ας συνεχίσουμε να φτιάχνουμε χώρο για μάθηση, σκέψη, έκφραση και ελπίδα.
Πηγή: noupou.gr