Έως τις 10 Ιουνίου 2024 τρέχει η διαβούλευση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, με σκοπό την αδειοδότηση, από περιβαλλοντικής άποψης, της μεγάλης επένδυσης της Β’ πλαζ Βούλας – Τι αναφέρεται σχετικά με όσα περιλαμβάνει το έργο.
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η διαβούλευση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο της Athens Beach Club Α.Ε.. σχετικά με την αναμόρφωση της Β’ πλαζ Βούλας.
Η διαδικασία, με σκοπό την αδειοδότηση, από περιβαλλοντικής άποψης, της επένδυσης, θα ολοκληρωθεί στις 10 Ιουνίου.
Την ευθύνη της σύνταξης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων έχει η εταιρία παροχής εξειδικευμένων συμβουλευτικών υπηρεσιών στον τομέα του περιβάλλοντος και των λιμενικών έργων ΡΟΓΚΑΝ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Α.Ε..
Β’ πλαζ Βούλας: Τι αφορά το έργο
Η ανάπλαση της Β’ πλαζ αφορά τη δημιουργία ενός πολυτελούς beach club, στο οποίο θα έχουν πρόσβαση οι πελάτες του πρώην ξενοδοχείου Hilton, το οποίο μετατρέπεται σε Conrad Athens. Στον χώρο της ανάπλασης θα έχουν ελεύθερη πρόσβαση και οι δημότες σε ένα μέρος της παραλίας.
Πρόκειται για ένα έργο που ξεπερνά τα 10 εκατ. ευρώ και απλώνεται σε μια έκταση 74 στρεμμάτων που έχει αναλάβει η εταιρία Athens Beach Club Α.Ε. και αποτελεί παραχώρηση της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ), στην οποία ανήκει η έκταση.
Το έργο της αξιοποίησης της έκτασης της Β’ πλαζ Βούλας προβλέπει μεταξύ άλλων τη δημιουργία ενός νέου δημοτικού κολυμβητηρίου με πισίνα μήκους 25 μέτρων, το οποίο θα καλύπτει και τις ανάγκες άθλησης παιδικών και εφηβικών τμημάτων κολύμβησης αλλά και προπονήσεων για αθλητικές ομάδες της περιοχής. Σημειώνεται ότι αυτή τη στιγμή ο δήμος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης δεν διαθέτει δημοτικό κολυμβητήριο, ενώ οι αθλητικές ομάδες της ευρύτερης περιοχής χρησιμοποιούν για τις προπονήσεις τους το ολυμπιακό κολυμβητήριο της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων στη Βάρη.
Επίσης, αναμένεται να γίνει αύξηση του ποσοστού πρασίνου κατά 30%, να δημιουργηθούν υψηλού επιπέδου αθλητικές εγκαταστάσεις, εμπειρίες ψυχαγωγίας, ευεξίας και εστίασης. Γενικά, έμφαση δίνεται στην περιβαλλοντική προστασία και την αύξηση του πρασίνου, ενώ προβλέπονται ακόμη και θέσεις ηλεκτρικής φόρτισης για οχήματα.
Παράλληλα, όπως αναφέρεται στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, τα υφιστάμενα έργα περιλαμβάνουν τρεις (3) τεχνητές νησίδες κατασκευασμένες από σκυρόδεμα ενώ προβλέπονται τα παρακάτω έργα:
– Καθαρισμός της ακτής και εξυγίανση του πυθμένα.
– Επισκευή / αποκατάσταση των υφιστάμενων νησίδων.
– Κατασκευή πλωτών εγκάρσιων προβλητών.
– Κατασκευή δυο προβόλων από φυσικούς ογκολίθους στη θέση εκβολής του αγωγού στο νοτιοανατολικό άκρο της ακτής, συνολικού μήκους περί τα 100m. Στα πρώτα 40m διαμορφώνονται ως έξαλοι χαμηλής στέψης, και στη συνέχεια τα υπόλοιπα 60m διαμορφώνονται ως ύφαλοι.
– Κατασκευή θωράκισης από φυσικούς ογκολίθους της ακτογραμμής ανάντη των προβόλων μήκους περίπου 70m.
Μάλιστα αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Οι υφιστάμενες νησίδες στη σημερινή τους κατάσταση, παρουσιάζουν πολλές βλάβες με πιο σημαντικές την ύπαρξη εκτεταμένων υποσκαφών σε όλο τους το μήκος (διαμήκης άξονας) στην έδρασή τους και την παρουσία ανοιγμάτων. Στόχος των προτεινόμενων παρεμβάσεων είναι η διασφάλιση της ασφαλούς και απρόσκοπτης πρόσβασης του κοινού στη θάλασσα. Απώτερο σκοπό του έργου αποτελεί η ανάπλαση και αναβάθμιση του εν λόγω παράκτιου μετώπου (Β’ Ακτή Βούλα)».
Πηγή: noupou.gr