Δεν φτάνει που επί των ημερών του, ο Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης «κατάπιε αμάσητη» τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του Αστέρα ενώ αντίθετα η ελάσσων αντιπολίτευση, ζήτησε και έλαβε γνωμοδότηση-κόλαφο από το Επιμελητήριο Περιβάλλοντος και Βιωσιμότητας.
Γνωμοδότηση την οποία ο δήμαρχος Γρηγόρης Κωνσταντέλλος προσπάθησε να υποβαθμίσει, αφού όπως φάνηκε δεν βόλευε!
Δεν φτάνει ότι ανερυθρίαστα έλεγε στις 26/11/2018 ότι δεν πρόκειται να γίνει ελικοδρόμιο στον χώρο της Μαρίνας, γεγονός που έχει πλέον διαψευστεί περίτρανα μέσα από την Περιβαλλοντική Μελέτη αλλά και τις οικοδομικές άδειες!
Δεν φτάνει που ο δήμαρχος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης Γρηγόρης Κωνσταντέλλος δεν έκανε το παραμικρό για να σταματήσει την μετατροπή της μικρής Μαρίνας Βουλιαγμένης σε λιμάνι όπως αποκάλυπτε ήδη από το 2020, η Καθημερινή: εδώ.
Τώρα που βρέθηκαν κάτοικοι να κάνουν αυτό που δεν έκανε ο Δήμος, να καταθέσουν προσφυγή στο ΣτΕ κατά της επέκτασης της Μαρίνας Βουλιαγμένης και στη συνέχεια αίτηση αναστολής εκτέλεσης του έργου (ασφαλιστικά μέτρα): εδώ, ο δήμαρχος αφού προσπάθησε να τους απαξιώσει, ουσιαστικά τους απείλησε ότι ο Δήμος θα στραφεί εναντίον τους με ένδικα μέσα, διότι όπως είπε: «δεν πρόκειται να αφήσουμε μια ανθυπομειοψηφία να σέρνει την πόλη δεξιά και αριστερά, να την εκθέτει σε Μέσα Επικοινωνίας, προσπαθώντας να δημιουργήσει ένα εκλογικό αφήγημα το οποίο πιστεύει ότι σαν κύμα θα βγάλει κάποιους επιτήδειους πολιτευτές και πολιτικάντηδες της περιοχής στον αφρό».
Κάτοικοι της Βουλιαγμένης σχολιάζοντας στα social media αυτή την άκρως απαράδεκτη συμπεριφορά, ανέφεραν χαρακτηριστικά ότι:
«Νομίζει ότι όλα γυρίζουν γύρω από την καρέκλα του και τις επόμενες εκλογές μετά από 2 χρόνια, αλλά δεν του περνάει ούτε καν από το μυαλό ότι μπορεί απλώς και μόνο να αγαπάμε τη Βουλιαγμένη!»
Τα επιχειρήματα των προσφευγόντων κατοίκων κατά της Μαρίνας που στηρίχθηκαν και στη γνωμοδότηση του Επιμελητήριου Περιβάλλοντος και Βιωσιμότητας, καθώς και σε μια σειρά επιστημονικών δεδομένων, έχουν απήχηση σε αρκετά Μέσα επικοινωνίας, τα οποία ο δήμαρχος δεν μπορεί να ελέγξει.
Ένα από αυτά είναι η «Εφημερίδα των Συντακτών», η οποία με ρεπορτάζ της στις 29/11/2021, αναφέρθηκε στα γεγονότα χωρίς προσπάθεια ωραιοποίησης ή διαστρέβλωσης. Αποκάλυψε ακόμα η εφημερίδα ότι απευθύνθηκε δύο φορές στην «Αστήρ Μαρίνα Βουλιαγμένης Α.Ε.» ζητώντας τις απόψεις της, χωρίς ανταπόκριση από πλευράς εταιρείας. Όπου η σιωπή ισοδυναμεί με ενοχή…
Ξανά στο ΣτΕ για τη μαρίνα Βουλιαγμένης
Ενα έργο «αχρείαστο» που «δεν εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον σε οποιαδήποτε έκφανσή του», αλλά «εξυπηρετεί αποκλειστικώς ιδιωτικά συμφέροντα».
Ενα έργο «πολλαπλώς επιζήμιο, καθώς θα διαταράξει το τοπίο και τη συνήθη ζωή των κατοίκων της περιοχής». Ενα έργο που «η σύλληψη και υλοποίησή του υπαγορεύθηκαν κατά τα κελεύσματα της αγρίας τουριστικής αγοράς». Ενα «χωροταξικό πραξικόπημα». Το ξεκίνημα μιας «δεινής περιπέτειας».
Οι παραπάνω αναφορές δεν διατυπώθηκαν από κάποιες… τοπικές Κασσάνδρες. Αποτελούν αποσπάσματα από την έγγραφη γνωμοδότηση του Επιμελητηρίου Περιβάλλοντος και Βιωσιμότητας για το έργο της μαρίνας Βουλιαγμένης – «το επίνειον της ιδιωτικής τουριστικής “κωμόπολης” του Αστέρος Βουλιαγμένης», όπως περιγράφεται από το Επιμελητήριο.
Η μαρίνα Βουλιαγμένης κατασκευάστηκε τη δεκαετία του ‘60 από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού και κατέστη αναπόσπαστο στοιχείο της χωροταξίας της ευρύτερης περιοχής. Δεκαετίες αργότερα, το 2012, στην αρχή της οικονομικής κρίσης, ήταν μαζί με τον Αστέρα Βουλιαγμένης από τα πρώτα φιλέτα του Δημοσίου που μισθώθηκαν σε ιδιώτες, συγκεκριμένα στην εταιρεία «Αστήρ Μαρίνα Βουλιαγμένης Α.Ε.», για 40 χρόνια.
Το έργο, που στοχεύει στην αναβάθμιση του τουριστικού λιμένα της Βουλιαγμένης, είναι σήμερα σε εξέλιξη, με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το καλοκαίρι του 2022. Εχει προκαλέσει αντιδράσεις στην τοπική κοινωνία. «Πιστεύουμε ως κάτοικοι ότι θα προκληθεί μεγάλη περιβαλλοντική καταστροφή στον όρμο, στις παραλίες και όχι μόνο. Η μικρή μαρίνα μεγαλώνει υπέρμετρα», σχολιάζει στην «Εφ.Συν.» ο Γ. Γκιώνης, κάτοικος Βουλιαγμένης.