Όσοι παρακολουθούν τις εργασίες ανακατασκευής της μικρής Μαρίνας Βουλιαγμένης σε λιμάνι για μεγάλα σκάφη, θα διαπίστωσαν ιδίοις όμμασι και την κατασκευή του ελικοδρομίου. Η πραγματικότητα διαψεύδει τις δηλώσεις που είχε κάνει στο Δημοτικό Συμβούλιο ο δήμαρχος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης Γρηγόρης Κωνσταντέλλος.
Το μεγάλο ψέμα – Τι έλεγε στις 26/11/2018
«Δεν υπάρχει καμία απολύτως πρόβλεψη δημιουργίας ελικοδρομίου στη νέα Μαρίνα της Βουλιαγμένης. Από την αεροπορική μου εμπειρία, ο συγκεκριμένος χώρος δεν μπορεί να φιλοξενήσει ελικοδρόμιο διότι υπάρχει στην αεροπορία μία υποχρέωση, το λεγόμενο επίπεδο ελευθερώσεως εμποδίων το οποίο επειδή έχει πολύ κοντά τα πρανή του Λαιμού, δεν μπορεί να φτιαχτεί ελικοδρόμιο διότι δεν θα αδειοδοτηθεί ποτέ. Επειδή είδαμε τη μελέτη, παρουσιάστηκε από τους συντάκτες της. Δεν υπάρχει ελικοδρόμιο και δεν μπορεί να υπάρξει ελικοδρόμιο».
Κάποιοι θα πουν ότι μπορεί ο δήμαρχος να μην γνώριζε, μπορεί να άλλαξαν οι συνθήκες. Και όμως από νωρίς ήταν γνωστές οι προθέσεις των επενδυτών, που ευνοήθηκαν από τις κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ και Ν.Δ. ενώ παράλληλα εξασφάλισαν τη συναίνεση της δημοτικής αρχής, που φρόντισε για την υπερψήφιση της Μελέτης Περιβαλλοντικής Επιπτώσεων του έργου, που πλήρωσε ο Αστέρας Βουλιαγμένης, για να μην ξεχνιόμαστε.
Για το θέμα του ελικοδρομίου, το ilovevouliagmeni.gr είχε δημοσιεύσει αναλυτικό άρθρο στις 13/01/2021, το οποίο σήμερα είναι ακόμη επίκαιρο καθώς προειδοποιεί για τα προβλήματα που αυτό θα δημιουργήσει στην περιοχή μας.
Η «προφητική» και ακόμη επίκαιρη δημοσίευση του ilovevouliagmeni.gr
Μια ενδιαφέρουσα τοποθέτηση έκανε στο ilovevouliagmeni.gr για το θέμα ο φίλος της σελίδας μας στο fb και κάτοικος Βουλιαγμένης κύριος Σάββας Κοντός, τονίζοντας κάποια βασικά σημεία, όσων λέγονται εδώ και καιρό από αρκετούς κατοίκους για την επέκταση της μαρίνας Βουλιαγμένης και τις πιθανές αρνητικές επιπτώσεις στο μέλλον για το φυσικό περιβάλλον της ευρύτερης περιοχής.
Η υπάρχουσα παλαιά εγκατάσταση ελικοδρομίου εντός του «Αστέρα Βουλιαγμένης»
Εμείς οφείλουμε να δημοσιοποιήσουμε τα ερωτήματα αυτά, όσο υπερβολικά μπορεί και να ακούγονται σε κάποιους, τονίζοντας ότι τα προβλήματα που έρχονται για τον πανέμορφο όρμο της Βουλιαγμένης θα αρχίσουν να είναι με ορατές τις συνέπειες, σε λίγα χρόνια από τώρα.
1) Τι θα γίνει εάν πέσει ένα ελικόπτερο μέσα στον κόλπο, όταν το ελικοδρόμιο θα είναι τοποθετημένο στη μέση του κόλπου?
Τι κίνδυνοι υπάρχουν εάν υπάρξουν διαρροές καυσίμων ή και έκρηξη κατά την πτώση?
Προ μερικών μηνών στην περιοχή Πόρου έπεσε ιδιωτικό ελικόπτερο.
2) Γιατί χρειάζεται να φτιαχτεί ελικοδρόμιο στην μέση του κόλπου, όταν σε απόσταση 200μ – 300μ υπάρχει ήδη κατεστραμμένο περιβάλλον από το ελικοδρόμιο που υπάρχει εδώ και χρόνια μέσα στην έκταση του ξενοδοχείου του Αστέρα.
Γιατί χρειάζεται να μπαζωθεί τώρα και η θάλασσα? και επί της ουσίας η Μαρίνα να καλύπτει το μισό πλάτος του κόλπου της Βουλιαγμένης?
Αυτή την στιγμή η Μαρίνα εκτείνεται εντός της θάλασσας σε μήκος περίπου 300μ από την ευθεία που ενώνει την Μαρίνα με την απέναντι ακτή (1.06 χλμ περίπου το συνολικό μήκος).
Με την επέκταση θα καλύπτει 500μ (την μισή απόσταση) Όπως όλοι γνωρίζουν αυτό θα εμποδίσει τα υπόγεια ρεύματα που έχουν ροή από την λίμνη Βουλιαγμένης προς την πλαζ, και από την πλαζ προς τον ΝΟΒ, την Μαρίνα και την έξοδο του κόλπου.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η «χαβούζα» στην πλαζ απέναντι από τον Αστέρα όπου συγκεντρώνεται η άμμος που δεν μπορεί να διαφύγει και παράλληλα δημιουργεί στασιμότητα των νερών και μόλυνση. Σχεδόν κάθε χρόνο οι μετρήσεις του ΠΑΚΟΕ στο συγκεκριμένο σημείο δείχνουν νερά μη κατάλληλα για κολύμβηση.
3) Γιατί η Μαρίνα θα επεκταθεί κατά 10μ σε πλάτος στην ευθεία από το Moorings?
Ένας ισχυρισμός είναι “για να μην βρέχονται τα σκάφη όταν έχει νοτιάδες”. Αυτό μπορεί να γίνει με πολύ πιο απλές λύσεις, με την τοποθέτηση διακριτικών και διάφανων πλεξιγκλάς (παρομοίων με αυτά που υπάρχουν στην πισίνα του Ναυτικού Ομίλου Βουλιαγμένης) στην υπάρχουσα κατασκευή.
Θα χτιστούν καφέ και άλλα μαγαζιά στην επέκταση κατά πλάτος της προβλήτας?
Οι μελετητές ισχυρίστηκαν ότι είναι στα “όρια που προβλέπει ο νόμος και δικαιούται η Μαρίνα”. Το οποίο μπορεί να ευσταθεί. Αλλά ο νόμος μπορεί να αλλάξει για να προστατεύσει αισθητικά και περιβαλλοντικά την περιοχή.
Όπως άλλαξε το προεδρικό διάταγμα του 2004 που προστάτευε την Μαρίνα και δεν επέτρεπε καμία περαιτέρω δόμηση από την ήδη υπάρχουσα, με αυτό του 2019 προς το ανάποδο.
Γιατί δεν γίνεται προσπάθεια από τον δήμο και την κυβέρνηση να ακυρωθεί το Προεδρικό Διάταγμα του 2019 που επιτρέπει όλες τις προεκτάσεις κατά πλάτος, κατά μήκος και καθ’ ύψος? και να επανέρθει το πρωτύτερο Π.Δ του 2004?
Έτσι ώστε να διατηρηθεί η υπάρχουσα ισορροπία με το φυσικό περιβάλλον η οποία ορθά είχε σχεδιαστεί και προβλεφθεί αξιοποιώντας τα υπάρχοντα φυσικά στοιχεία (όπως η μικρή βραχονησίδα στο τελείωμα της Μαρίνας).