Μήπως τελικά ο δήμαρχος Γρηγόρης Κωνσταντέλλος θεωρεί το 72% που έλαβε στις δημοτικές εκλογές του 2019 ως μια «λευκή επιταγή» που του δίνει το δικαίωμα να αγνοεί εντελώς τους δημότες των 3Β και τις βάσιμες ανησυχίες τους;
Η «σπουδή» που δείχνει στο να εξυπηρετεί τα επενδυτικά σχέδια των μετόχων του Four Seasons Astir Palace Βουλιαγμένης τον έχει φέρει εδώ και καιρό σε ρήξη με αυξανόμενο αριθμό πολιτών, αρκετοί εκ των οποίων μάλιστα του είχαν δείξει εμπιστοσύνη με την ψήφο τους, μόλις πριν 2 χρόνια!
Όταν η δημοτική αρχή Κωνσταντέλλου επικύρωσε στο πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης της 16ης Ιουνίου 2021 –για πολλοστή φορά- την απόφασή της να εξαιρέσει τις εργασίες ανακατασκευής της Μαρίνας Βουλιαγμένης από την απαγόρευση οικοδομικών εργασιών που ισχύει για κάθε θερινή περίοδο, υπήρξαν δικαιολογημένα πάρα πολλές αντιδράσεις από τους κατοίκους των 3Β.
Αφενός διότι το έργο αυτό καθεαυτό θεωρείται επιζήμιο περιβαλλοντικά από ειδικούς και κατοίκους (δείτε εδώ σχετικό άρθρο του Δημήτρη Τζιώτη, εδώ του Δημοσθένη Δ. Δόγκα και εδώ του Σάββα Κοντού) και αφετέρου διότι οι ιδιοκτήτες του Αστέρα έτυχαν για άλλη μια φορά, διαφορετικής μεταχείρισης από τους κάτοικους του Δήμου 3Β.
Να θυμίσουμε ότι η απαγόρευση στηρίζεται στην Κανονιστική Απόφαση του πρώην Δήμου Βουλιαγμένης, που ισχύει απαρέγκλιτα από το 1992, από την εποχή του δημάρχου Γρηγόρη Κασιδόκωστα, “απαγορεύεται η εκτέλεση των πάσης φύσεως οικοδομικών εργασιών στην περιφέρεια του Δήμου Βουλιαγμένης από 1ης Ιουλίου μέχρι και 31 Αυγούστου, εκάστου έτους”.
Την απαγόρευση αυτή θέλησαν να παρακάμψουν οι ιδιοκτήτες του Αστέρα, εξασφαλίζοντας με απόφαση Δ.Σ. (άλλη μία) κατ’ εξαίρεση άδεια μέσα στο καλοκαίρι για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.
Η δημοτική αρχή υπήρξε καθησυχαστική ως προς την όχληση που θα προκαλούσε το έργο για τους λουόμενους μέσα στο κατακαλόκαιρο. Μάλιστα, έγιναν προσπάθεια οι «Μαρινομάχοι» να παρουσιαστούν ως γραφικοί που αντιμάχονται την πρόοδο που φέρνουν οι επενδύσεις.
Στο Δημοτικό Συμβούλιο της 28ης Ιουνίου, έγιναν νέες δηλώσεις από τον δήμαρχο με σκοπό να υποβαθμίσει τις συνέπειες των εργασιών:
Ούτε λίγο, ούτε πολύ, μας είπε ότι για το γεγονός ότι η θάλασσα έγινε καφέ από μπλε έφταιγαν οι υποπνέοντες άνεμοι και όχι τα σκαπτικά μηχανήματα που σκάβουν τον βυθό για να τον βαθύνουν καταστρέφοντας τη θαλάσσια χλωρίδα και πανίδα. Για τη ρύπανση έφταιγε επίσης ένας εργολάβος που είχε αστοχία, πάντως όχι ο Αστήρ Παλλάς Βουλιαγμένης:
«Όλες οι παραλίες θα έχουν θολούρα λόγω των υποπνέοντων ανέμων, που είναι νότιοι. Επίσης να πω και κάτι άλλο για ένα περισταστικό που συνέβη την Παρασκευή (25 Ιουνίου). Την Παρασκευή βρέθηκαν κάποια φελιζόλ και κάποια ξύλα τα οποία ξεβράστηκαν στην παραλία στην ακτή της Βουλιαγμένης. Αυτά δεν προέρχονται από το εργοτάξιο της Μαρίνας της Βουλιαγμένης γιατί και δεν χρησιμοποιούνται σε αυτή τη φάση τέτοια υλικά – δεν υπάρχουν καλουπώματα και αφρολέξ- αλλά και γιατί η βορειοδυτική κατεύθυνση από τη Μαρίνα προς την ακτή είναι κλεισμένη και μπλοκαρισμένη. Αυτό συνέβη λόγω μίας αστοχίας η οποία έγινε από τον εργολάβο του υδραυλικού έργου της Βουλιαγμένης –ο οποίος παρεπιμπτόντως είναι πολύ καλός και συνεργάσιμος- όπου υπήρξαν μεγάλες ποσότητες νερού που απελευθερώθηκαν από το υδραυλικό έργο προς τη χοάνη εξόδου που είναι μεταξύ του “Ακτή” και του “Εν Πλώ”, όπου εκεί συμπαρέσυραν ξύλα από τα καλουπώματα και κάποια αφρολέξ τα οποία ήταν μέσα στον πλακοσκεπή αγωγό ο οποίος έχει κατασκευαστεί επί της παραλιακής λεωφόρου. Αυτά ξεβράστηκαν προς τα έξω και γι’αυτό ζητήθηκε η ευθύνη από την ΕΤΑΔ γι’αυτή την ιστορία και την ευθύνη αυτή την ανέλαβε ο Δήμος για λογαριασμό του εργολάβου».
Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμη και η ίδια η περιβαλλοντική μελέτη στην οποία βασίζεται το έργο αναγνωρίζει ότι «θα προκαλέσει αναπόφευκτα επιβάρυνση στην ποιότητα του θαλάσσιου περιβάλλοντος, η οποία όμως θα είναι περιορισμένης χρονικής και χωρικής έκτασης, ενώ είναι δυνατόν να περιοριστεί περαιτέρω με τη λήψη κατάλληλων μέτρων». Και αν δεν γίνει όμως έτσι;
Αλήθεια, πόσο ατυχές είναι να επιλεγεί η στιγμή που οι περισσότεροι έχουν ανάγκη να κάνουν μπάνιο για να εκτελεστούν τα συγκεκριμένα έργα όταν κανονικά αυτό απαγορεύεται; (Προφανώς, όταν ο δήμαρχος Βουλιαγμένης Γρηγόρης Κασιδόκωστας πρότεινε τη συγκεκριμένη απαγόρευση είχε σοβαρούς λόγους να το πράξει, και σήμερα δικαιώνεται η τότε επιλογή του).
Και επειδή κάποιοι ξεχνούν να θυμίσουμε ότι το καλοκαίρι του 2018 πάλι με κατ´εξαίρεση διακοπής των οικοδομικών εργασιών κατόπιν απόφασης του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης, οι μπουλντόζες και τα φορτηγά διέσχιζαν καθημερινά την πόλη της Βουλιαγμένης.
Ήταν τότε που το Star tv στις 2/7/2018 έκανε ρεπορτάζ για τα μπάζα που έπεφταν στην παραλία αντί να συγκρατούνται από ατσάλινο προστατευτικό δίχτυ όπως προβλεπόταν ρητά από την περιβαλλοντική μελέτη της κατασκευής του έργου…
Αυτό βέβαια δεν εμπόδισε κάποιους να υποστηρίξουν ότι: «η εμπειρία από την ανακαίνιση του ξενοδοχειακού συγκροτήματος τα έτη 2018-19 έδειξε ότι οι συγκεκριμένοι περιορισμοί που δοκιμάστηκαν πρώτη φορά τότε, αποδίδουν, καθώς δεν καταγράφηκε κανένα παράπονο για όχληση από το μεγάλο εργοτάξιο.»
Μεταξύ των αντιδράσεων που σημειώθηκαν, ξεχωρίζουν και αρκετοί νέοι άνθρωποι όπως ο Paul Olak. Ο κύριος Olak ανήκει σε μια κοινότητα σέρφερ και ήταν από τους πρώτους που διαπίστωσαν την αλλοίωση του θαλάσσιου περιβάλλοντος από τις εργασίες μετατροπής της Μαρίνας σε λιμάνι. «Κάνω surf για δέκα χρόνια στη Βουλιαγμένη με κύμα, και πίστεψε με δεν έχω δει τέτοια ρύπανση».
Ο κάτοικος Giorgos Edu δημοσίευσε συγκριτικό πίνακα με τις προβλέψεις των Προεδρικών Διαταγμάτων του 2004 και του 2019 για τον κόλπο της Βουλιαγμένης.
Η σύγκριση των δύο Π.Δ. αναδεικνύει μια δυσανάλογη επιβάρυνση της περιοχής με περισσότερες χρήσεις απ’ όσες μπορεί να αντέξει. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η δημιουργία ελικοδρομίου και πύργου ελέγχου 15 μέτρων. Ενώ το 2004, η προβλεπόμενη μέγιστη δόμηση κτιρίου ήταν 350 τ.μ. το 2019 αυξήθηκε στα 4800 τ.μ. Όλα στο όνομα των επενδύσεων και της προόδου.
#ilovevouliagmeni.gr