Υπάρχουν θετικά της κατασκευής αλλά δυστυχώς υπάρχει και το αρνητικό το οποίο μηδενίζει τα οφέλη.
Aνετα και φαρδιά πεζοδρόμια, θέσεις παρκαρίσματος για περίοικους και επισκέπτες και γενικά περιποιημένη εμφάνιση του δρόμου.
Ο βασικός όμως στόχος της ανακατασκευής της οδού Παναγούλη στη Βουλιαγμένη θεωρώ ότι ήταν να περιοριστεί η ταχύτητα των οχημάτων πράγμα το οποίο αποτελούσε ανέκαθεν πρόβλημα και ήταν στο παρελθόν η πηγή επεμβάσεων όπως τοποθέτηση ανασχετήρων ταχύτητας (κοινώς σαμαράκια), προειδοποιητικών πινακίδων, κτλ και δεδομένου ότι είχε σημειωθεί τουλάχιστον ένα ατύχημα με εμπλοκή πεζού.
Ο τρόπος με τον οποίον θα επιτύγχανετο αυτό ήταν με την μείωση του πλάτους του οδοστρώματος το οποίο εξυπηρετεί μία λωρίδα ανόδου και μία καθόδου. Ετσι οι λωρίδες έχουν πλάτος μικρότερο από το κανονικό των 3,5 μέτρων και είναι περίπου 3 μέτρα. Φαίνεται ότι αυτός ο στόχος σε ένα αρκετά μεγάλο βαθμό έχει επιτευχθεί.
Η ανασφάλεια που δημιουργεί στον οδηγό το μειωμένο πλάτος λειτουργεί και τον αναγκάζει να περιορίσει την ταχύτητα του ειδικά στην κάθοδο όπου το φρενάρισμα ανάγκης δεν είναι το ίδιο αποτελεσματικό όπως στην άνοδο. Καλό θα ήταν βέβαια να τελείωνε εδώ το θέμα, αλλά δυστυχώς υπάρχει και το αρνητικό σκέλος το οποίο κατά τη γνώμη μας μηδενίζει τα οφέλη. Αυτό είναι ότι λόγω του μειωμένου πλάτους τα περιθώρια ελιγμών για να αποφύγει ο οδηγός έναν πεζό που πετιέται απότομα ή ένα αυτοκίνητο που βγαίνει από μία κάθετο έχουν μειωθεί δραματικά ειδικότερα εάν συμβαίνει την ίδια στιγμή να έρχεται αυτοκίνητο επί της Παναγούλη από την αντίθετη κατεύθυνση.
Ετσι δυστυχώς ακυρώνονται τα οφέλη του περιορισμού της ταχύτητας για να μην πώ ότι ο κίνδυνος ατυχήματος έχει μεγαλώσει. Ειδικότερα σε ότι αφορά τα αυτοκίνητα τα οποία εξέρχονται στην Παναγούλη από την πλευρά που υπάρχουν τα πάρκινγκ, δηλαδή ανεβαίνοντας αριστερά, η ορατότητα που έχει ο οδηγός είναι από ελάχιστη έως μηδενική δεδομένου ότι αυτή μπλοκάρεται από τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα πού φτάνουν πολύ κοντά στη διασταύρωση, αλλά και κυρίως από κάδους απορριμμάτων οι οποίοι είναι τοποθετημένοι ακριβώς στη διασταύρωση.
Η τοποθέτηση καθρεπτών σε κάποιες διασταυρώσεις όπως της Ηλέκτρας πραγματικά δεν βοηθούν, αφού δεν μεταφέρουν σωστά την αίσθηση του πόσο μακριά βρίσκεται το αυτοκίνητο που κινείται επί της Παναγούλη και όποιος βασιστεί σε αυτούς θα βρεθεί προ εκπλήξεως. Δευτερευόντως θα πρέπει να παρατηρήσει κάνεις ότι οι ακτίνες των στροφών στις διασταυρώσεις είναι για κάποιο περίεργο λόγο υπερβολικά μικρές αναγκάζοντας αυτούς που εξέρχονται στην Παναγούλη άθελά τους να μπαίνουν για λίγο στην αντίθετη λωρίδα.
Λυπούμαι να πώ ότι το έργο της οδού Παναγούλη δεν αντιμετωπίστηκε με τη δέουσα σοβαρότητα σε επίπεδο μελέτης. Δεν είναι βέβαια το πρώτο στο οποίο συμβαίνει αυτό και ανάγεται σε χρόνια προβλήματα των τεχνικών υπηρεσιών των Δήμων ή και άλλων αποκεντρωμένων υπηρεσιών τα οποία δεν είναι του παρόντος για να αναλύσουμε.
Μιχάλης Λομβαρδέας, πολ. μηχανικός
Σημείωση έκδοσης: Τα είπε όλα ο πολιτικός μηχανικός και ειδικός στο θέμα, Μιχάλης Λομβαρδέας. Είναι κάτι, άλλωστε, που ζούμε καθημερινά σε όλη την επικράτεια.
Πηγή: ebdomi.com