Με αφορμή τον διάλογο που έχει ανοίξει για το μέλλον του πάρκου στη συμβολή των οδών Ρόδου και Παπανικολή, το ilovevouliagmeni.gr αναδημοσιεύει την τεκμηριωμένη παρέμβαση της Κατερίνας Τσατσαρώνη, κατοίκου Βούλας. Το άρθρο, που αρχικά δημοσιεύτηκε στην ομάδα «3Β ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΙ ΔΗΜΟΤΕΣ» στο Facebook, αντικρούει το αίτημα για την αποψίλωση του πάρκου ως αιτία ατυχημάτων. Αντ’ αυτού, η κα. Τσατσαρώνη, με τη συμβολή ειδικού, αναδεικνύει τις πραγματικές αιτίες της επικινδυνότητας —παράνομη στάθμευση, έλλειψη σήμανσης και υπερβολική ταχύτητα— και καταθέτει ολοκληρωμένες προτάσεις που συνδυάζουν την ασφάλεια με τη διατήρηση του πρασίνου και την ποιότητα ζωής στη γειτονιά.
Γράφει η Κατερίνα Τσατσαρώνη (Communication Strategist)
Αγαπητοί Γείτονες και Φίλοι,
Πριν από μερικά χρόνια, ύστερα από συνεχείς και επίμονες παρεμβάσεις λίγων γειτόνων (και με δική μου συμμετοχή) με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής μας, κατασκευάστηκε από τον Δήμο μας το παρκάκι στη Δραγατσανίου. Το δεύτερο παρκάκι που αναβαθμίζει την γειτονιά μας βρίσκεται στη συμβολή των οδών Ρόδου και Παπανικολή εδώ και 30 χρόνια.
Πριν από μία εβδομάδα αναρτήθηκε από γείτονα, σε δύο κολώνες της ΔΕΗ, έγγραφο με αίτημα για μονοδρόμηση της Παπανικολή, τοποθέτηση σήμανσης ΣΤΟΠ (προτάσεις σωστές), αλλά και με αίτημα για την σχεδόν ολοκληρωτική αποψίλωση του πάρκου στη Ρόδου και Παπανικολή (πρόταση αψυχολόγητη και περιβαλλοντικά βλαβερή που θα υποβαθμίσει την γειτονιά μας). Το αίτημα αυτό συνοδευόταν από εκτυπωμένα ονόματα και τις διευθύνσεις ατόμων, άνευ υπογραφών, τα οποία στην πλειοψηφία τους δεν είχαν δώσει συγκατάθεση (Σε κοινή θέα κάθε αγνώστου, ενέργεια η οποία θέτει σε κίνδυνο την ιδιωτικότητα και την ασφάλεια τους) και στηριζόταν στην ανυπόστατη αιτιολογία ότι το πάρκο περιορίζει την ορατότητα και προκαλεί ατυχήματα (Φωτογραφία/Τεκμήριο 1-Πλήρης Ορατότητα χωρίς παράνομα παρκαρισμένα αυτοκίνητα)
Σας παραθέτω τα πραγματικά αίτια των ατυχημάτων στην διασταύρωση Ρόδου και Παπανικολή τα οποία εντοπίσθηκαν με την συμβολή έμπειρου συγκοινωνιολόγου του δημοσίου τομέα :
1.Παράνομη στάθμευση αυτοκινήτων που περιορίζει τον χώρο στροφής και πλήρως την ορατότητα οχημάτων που κινούνται επί της Παπανικολή και επιθυμούν να στρίψουν προς Ρόδου ή την διασχίζουν και οχημάτων που κινούνται επι της Ρόδου και στρίβουν προς Παπανικολή ή συνεχίζουν την πορεία τους επί της Ρόδου, καθιστώντας επικίνδυνη την προσέγγιση στη διασταύρωση. Σύμφωνα με τον ΚΟΚ, άρθρο 34 §2(ε), απαγορεύεται η στάθμευση σε απόσταση μικρότερη των πέντε (5) μέτρων από διασταύρωση.(Φωτογραφία/Τεκμήριο 2-Μηδενική Ορατότητα).
2.Η έλλειψη σήμανσης STOP στην Παπανικολή, που υπάρχει σε όλους τους υπόλοιπους δρόμους που τέμνουν την Ρόδου. Σε περιπτώσεις περιορισμένης ορατότητας και αυξημένων ατυχημάτων, η τοποθέτηση πινακίδας STOP προβλέπεται στον ΚΟΚ (άρθρο 4 για κατακόρυφη σήμανση, άρθρο 6 για ρυθμιστικές πινακίδες). Η προσθήκη STOP ή/και περισσότερων καθρεφτών ορατότητας θα ενίσχυε ουσιαστικά την ασφάλεια της διασταύρωσης, σύμφωνα και με την υποχρέωση των οδηγών να κινούνται με ασφάλεια και πλήρη έλεγχο οχήματος (άρθρο 12 §1 ΚΟΚ).
3.Οι υπερβολικές ταχύτητες, που ξεπερνούν κατά πολύ το επιτρεπόμενο όριο των 30 χλμ./ώρα στην Ρόδου και στην Παπανικολή.
4.Η επιβάρυνση της κυκλοφορίας στην Παπανικολή, λόγω της μονοδρόμησης όλων των δρόμων που τέμνουν τη Ρόδου με αποτέλεσμα η Παπανικολή να είναι ο μόνος δρόμος διπλής κατεύθυνσης. Αυτό έχει αυξήσει σημαντικά τη διέλευση οχημάτων και την επικινδυνότητα.
1.Το μικρό πάρκο στη Ρόδου και Παπανικολή να μην αποψιλωθεί. Αναβαθμίζει περιβαλλοντικά και αισθητικά όλη την γειτονιά οπως και το πάρκο στην Δραγατσανίου.
2.Να μονοδρομηθεί και η Παπανικολή προς όποια κατεύθυνση αποφασιστεί από τον Δήμο.
4. Να τοποθετηθεί σήμανση STOP επί της Παπανικολή ή Ρόδου.