Η Astir Marina Βουλιαγμένης συμπλήρωσε τον πρώτο πλήρη χρόνο λειτουργίας της μετά την ανακατασκευή της – Τα έσοδα που μπήκαν στα ταμεία της
Την πλήρη επαναφορά σε λειτουργία με ένα ολοκληρωμένο πλέον πλέγμα υπηρεσιών όπου εκτός του ελλιμενισμού σκαφών, έχουν πλέον προστεθεί χρήσεις εστίασης και εμπορικά καταστήματα, σηματοδότησε το 2024 για την Astir Marina Βουλιαγμένης. Η πιο σύγχρονη αυτή τη στιγμή εγκατάσταση ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής, που έκανε εγκαίνια στο τέλος Μαΐου της περασμένης χρονιάς, εμφάνισε για πρώτη φορά έσοδα από το σύνολο των υπηρεσιών και των εγκαταστάσεων που διαθέτει σε ελλιμενιζόμενους και επισκέπτες.
Τον Μάιο του 2024, η εταιρεία Αστήρ Μαρίνα Βουλιαγμένης παρέλαβε το πρωτόκολλο ολοκλήρωσης όλων των εργασιών, μετατρέποντας τη χερσαία και θαλάσσια ζώνη του Τουριστικού Λιμένα Βουλιαγμένης σε έναν πλήρως λειτουργικό και μοντέρνο χώρο. Η ανανεωμένη Μαρίνα διαθέτει πλέον 59 θέσεις ελλιμενισμού, υπόγειο πάρκινγκ, χώρους αναψυχής και εμπορίου, 18 καταστήματα λιανικής, 2 κορυφαία σημεία εστίασης, καθώς και νέο café-bar εστιατόριο που εγκαινιάστηκε τον Νοέμβριο.
Οικονομικά αποτελέσματα: Δυναμική επανεκκίνηση
Η πλήρης επαναλειτουργία της μαρίνας είχε σημαντική επίδραση στα οικονομικά της εταιρείας. Ο κύκλος εργασιών εκτινάχθηκε στα 11,99 εκατομμυρια ευρώ, από 2,75 εκατομμύρια ευρώ το 2023. Τα λειτουργικά κέρδη EBITDA ανήλθαν σε 6,15 εκατομμύρια ευρώ από αρνητικά αποτελέσματα την προηγούμενη χρονιά. Παρά την ενίσχυση των εσόδων, η εταιρεία κατέγραψε καθαρές ζημιές ύψους 1,92 εκατομμυρίων ευρώ ωστόσο σημαντικά μειωμένες από τις ζημιές των 4,06 εκατομμύρια ευρώ του 2023.
Τα χρήματα που είχε στα ταμεία της η Astir Marina κατά την περσινή χρονιά αυξήθηκαν σε 8,36 εκατομμύρια ευρώ, υποδηλώνοντας ισχυρή ταμειακή θέση.
Από πού προήλθαν τα έσοδα για τη Μαρίνα
Να σημειωθεί ότι από το συνολικό τζίρο των 11,98 εκατομμυρίων του 2024, τα 7,8 εκατομμύρια προήλθαν από υπηρεσίες ελλιμενισμού σκαφών, τα 2,67 εκατομμύρια από τα έσοδα της εστίασης και τα 2,3 εκατομμύρια ευρώ από την υπομίσθωση ακινήτων για εμπορικούς χώρους. Επομένως, με βάση την κατανομή του τζίρου της Μαρίνας, προκύπτει ότι, εκτός από τον παραδοσιακό χαρακτήρα που είχαν κάποτε οι μαρίνες στην Ελλάδα, έρχονται και εναλλακτικά έσοδα από άλλες πηγές όπως η λιανική και η εστίαση, τα οποία συμπληρώνουν το μείγμα των πωλήσεων και ενισχύσουν την αποδοτικότητα τέτοιου είδους εγκαταστάσεων.
H Astir Marina θα έχει εκ των πραγμάτων φέτος υψηλότερα έσοδα, καθώς το 2025 θα είναι η πρώτη χρονιά δωδεκάμηνης λειτουργίας μετά την πλήρη ανακατασκευή της. Αρκετά πιθανή είναι η επιστροφή της σε κερδοφορία, δεδομένου ότι οι ζημίες που παρουσίασε το 2023 και το 2024 ήρθαν σε χρονιές που η Μαρίνα δεν βρισκόταν σε πλήρη λειτουργία και επομένως επένδυε χρήματα για την ανακατασκευή της χωρίς ωστόσο να έχει τα έσοδα εκείνα που θα υπερκάλυπταν τις δαπάνες προκειμένου να παρουσιάσει κερδοφορία.
Στρατηγική τοποθέτηση: Η Μαρίνα του Superyacht
Η Αστήρ Μαρίνα τοποθετείται πλέον ως η πρώτη πολυτελής μαρίνα στην Ελλάδα με έμφαση στην εξυπηρέτηση superyachts, υιοθετώντας πρότυπα που συναντώνται σε κορυφαίες μαρίνες της Μεσογείου. Η μακροχρόνια στρατηγική περιλαμβάνει:
- Μακροχρόνιες μισθώσεις ελλιμενισμού (πρωτοποριακή πρακτική για τα ελληνικά δεδομένα).
- Πλήρες οικοσύστημα luxury retail και εστίασης με διεθνή brands.
- Οικολογικά πρότυπα και πράσινες υποδομές.
- Διασύνδεση με το ξενοδοχειακό συγκρότημα του Αστέρα για μια ενιαία εμπειρία πολυτέλειας.
Επενδύσεις και χρηματοδότηση
Η ανακατασκευή χρηματοδοτήθηκε με ομολογιακό δάνειο €73,1 εκατ. από την Alpha Bank, το οποίο αντικατέστησε την προηγούμενη ενδοομιλική χρηματοδότηση. Κατά το 2024 πραγματοποιήθηκαν αποπληρωμές και εκταμιεύσεις δανείων, με στόχο τη βελτιστοποίηση της κεφαλαιακής δομής.
Προοπτικές και στρατηγικά πλάνα
Η Μαρίνα της Βουλιαγμένης βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης, με ήδη υπογεγραμμένες και υπό διαπραγμάτευση συμβάσεις για ελλιμενισμό και εμπορικές συνεργασίες. Η διοίκηση παραμένει προσηλωμένη στην καινοτομία, τη διατήρηση υψηλών προτύπων και την εδραίωση της μαρίνας ως εμβληματικού προορισμού.
Η πορεία του 2024 έδειξε ότι η Αστήρ Μαρίνα Βουλιαγμένης δεν είναι απλώς ένα λιμάνι πολυτελείας αλλά ένας ολοκληρωμένος προορισμός – σημείο αναφοράς για τον θαλάσσιο τουρισμό της επόμενης ημέρας στην Ελλάδα και τη Μεσόγειο.
Σε εξέλιξη βρίσκονται ταυτόχρονα και οι αναπλάσεις άλλων μαρινών στα Νότια Προάστια. Σε εκκρεμότητα βρίσκεται η ανάπτυξη της Μαρίνας Αλίμου, η οποία έχει παραχωρηθεί στη Reds του ομίλου Ελλάκτωρ από το ΤΑΙΠΕΔ τα τελευταία χρόνια και η ανακατασκευή της αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα. Πρόκειται για μια εκτεταμένη χερσαία ζώνη άνω των 200 στρεμμάτων, η οποία παρέμενε αναξιοποίητη για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η ανάπλασή της αποσκοπεί στη δημιουργία ενός σύγχρονου πόλου αναψυχής και δραστηριοτήτων, ενισχύοντας παράλληλα τη δραστηριότητα του ναυλοχούμενου τουρισμού (chartering).
Η ανάπλαση της Μαρίνας Αγίου Κοσμά
Η μαρίνα του Αγίου Κοσμά έχει ήδη εισέλθει σε τροχιά ανάπτυξης, με στόχο τη μετατροπή της σε μία σύγχρονη και υψηλών προδιαγραφών εγκατάσταση. Στην ίδια τοποθεσία λειτουργούσε παλαιότερα το Ελληνικό Κέντρο Ιστιοπλοΐας, ενώ σήμερα ο χώρος επανασχεδιάζεται και αναβαθμίζεται πλήρως, προκειμένου να φιλοξενήσει κυρίως μεγάλα σκάφη αναψυχής, ενισχύοντας τη δυναμική της περιοχής στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού και καθιστώντας τον Άγιο Κοσμά ένα σύγχρονο ναυτικό προορισμό διεθνών προδιαγραφών.
Στο πλαίσιο του ευρύτερου σχεδιασμού ανάπτυξης της επένδυσης Hellinikon, η Μαρίνα Αγίου Κοσμά έχει λάβει θετική γνωμοδότηση από την Περιφέρεια Αττικής (30/9/2024) για την υλοποίηση υποδομών και κτιριακών έργων.
Το σχέδιο προβλέπει:
- Χωροθέτηση άνω των 300 θέσεων ελλιμενισμού, συμπεριλαμβανομένων superyachts έως 80μ. μήκος
- Ανάπτυξη χερσαίων ζωνών συνολικής έκτασης περίπου 528 στρεμμάτων (θαλάσσια ζώνη) και επιπλέον 32 στρεμμάτων χερσαία
- Φιλοξενία αθλητικών εγκαταστάσεων, χώρων εστίασης, εμπορικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων, offices, πρατηρίου καυσίμων, πρασίνου, κυκλοφοριακών υποδομών και χώρων στάθμευσης.
Πηγή: noupou.gr