Ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος στον Δήμο Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, Νίκος Βάσης, ξεδιπλώνει στο NouPou το μπλεγμένο νήμα της διευθέτησης του ρέματος Κόρμπι και κάνει μια αποκάλυψη για ένα ακόμα μεγάλο έργο της περιοχής.
Έχει συμπληρωθεί μια δεκαετία που ο Δήμος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης προσπαθεί να οχυρώσει αντιπλημμυρικά τα εδάφη του, με διευθέτηση του ρέματος Κόρμπι και του ρέματος της Μηλαδέζας. Οι καθ’ ύλην αρμόδιοι έζησαν την ελληνική γραφειοκρατία στα καλύτερά της, με τις αγκυλώσεις των διαδικασιών να μην «ενδιαφέρονται» που περιοχές εξελίσσονται σε ποτάμια όταν βρέχει και κάτοικοι αποκλείονται από τον υπόλοιπο κόσμο.
«Αν φτιάξουμε αυτά τα δυο ρέματα, θα λύσουμε το αντιπλημμυρικό θέμα όλης της περιοχής», λέει στο NouPou ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος Νίκος Βάσης, προσθέτοντας πως ενόσω προσπαθούν να βγάλουν άκρη με την Περιφέρεια -που είναι υπεύθυνη για τα έργα στα ρέματα Κόρμπι και Μηλαδέζας- κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους.
«Από το 2014 που ανέλαβε αυτή η διοίκηση (σ.σ.: εννοεί τον Γρηγόρη Κωνσταντέλλο) έως σήμερα, έχουν γίνει αντιπλημμυρικά έργα της τάξεως των 50 εκατομμυρίων ευρώ, συμπεριλαμβανομένων αυτών στο Κόρμπι. Ένα έργο -12 εκατομμύρια ευρώ- αφορά την περιοχή της Βουλιαγμένης που θωρακίστηκε και δεν υπάρχει πρόβλημα όταν βρέχει, ενώ δεν είχε ούτε ένα μέτρο όμβρια. Ένα άλλο έγινε στο Πανόραμα Βούλας -κι εκεί είχαμε σοβαρά θέματα που λύθηκαν- ενώ άλλο έγινε στη Βάρη, στη Βασιλέως Κωνσταντίνου (τον κεντρικό δρόμο), που σε κάθε βροχή γινόταν ποτάμι. Στο πρόγραμμα υπάρχουν άλλα δυο. Το ένα δημοπρατείται αυτήν την εβδομάδα και θα στοιχίσει γύρω στα 3,5 εκατομμύρια, ενώ το δεύτερο θα δημοπρατηθεί τον Ιούνιο και θα είναι αξίας 5 εκατομμυρίων», εξηγεί ο ίδιος.
Τι γίνεται όμως, με τα βασικά έργα και δη αυτό της διευθέτησης του ρέματος Κόρμπι, που έχει εξελιχθεί σε σίριαλ. Ο κύριος Βάσης δέχθηκε να κάνει για τους αναγνώστες μας μια σύντομη αναδρομή στα πεπραγμένα του έργου του ρέματος που διασχίζει όλο το Κόρμπι «και σε κάθε βροχή αποκλείει μια περιοχή της Βάρης. Κάθε φορά που βρέχει οι άνθρωποι δεν μπορούν να πάνε στα σπίτια τους, μηδέ να φύγουν από αυτά».
Διευκρίνισε ότι για το έργο είναι υπεύθυνη η Περιφέρεια Αττικής, με τον Δήμο να λειτουργεί επικουρικά. «Ο Δήμος βοηθάει να προχωρήσει το έργο, έχει κάνει κάποιες μελέτες και έχει τρέξει όλα τα ζητήματα που αφορούν το ΦΕΚ οριοθέτησης, τις αποζημιώσεις κλπ».
Προς πείσμα της γραφειοκρατίας
«Το 1993 έγινε μια τεράστια πλημμύρα στην περιοχή, που δημιούργησε πολλά προβλήματα. Έγιναν μεγάλες καταστροφές σε σπίτια, αυτοκίνητα. Διέσωζαν ανθρώπους με βάρκες από τις στέγες των σπιτιών, καθώς η περιοχή των Ασυρμάτων είχε γίνει μια απέραντη λίμνη. Για τον λόγο αυτό η σημερινή διοίκηση, από το 2014 όταν ανέλαβε, έβαλε το έργο σε πρώτη προτεραιότητα. Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, είχαν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες, ώστε να αρχίσει η διευθέτηση ενός ρέματος που ήταν στα αζήτητα. Αν θυμάμαι καλά, ήταν το 21ο έργο στη λίστα με αυτά που απασχολούσαν την Περιφέρεια Αττικής. Έγινε δεύτερο με την παρέμβασή μας», ξεκαθαρίζει ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος.
Το έργο εγκρίθηκε τον Απρίλιο του 2016 και δημοπρατήθηκε και ξεκίνησε το 2018, επί Ρένας Δούρου. Έπειτα από ένα χρονικό διάστημα, ο εργολάβος σταμάτησε. Πέρασε κάποιος καιρός, στη συνέχεια έγινε περιφερειάρχης ο Γιώργος Πατούλης, ο εργολάβος άρχισε και πάλι τις εργασίες -κατόπιν πιέσεων- κι έπειτα από κάποιους μήνες σταμάτησε εκ νέου.
«Είχε δώσει μια τεράστια έκπτωση, περί τα 57,7%, αλλά με τα χρόνια τα πράγματα άλλαξαν, οι τιμές των υλικών αυξήθηκαν και δημιουργήθηκαν διάφορα θέματα, με συνέπεια η εταιρεία να μην μπορεί να ανταπεξέλθει. Ζήτησε, λοιπόν, να φύγει από το έργο. Έγιναν όλες οι σχετικές διαδικασίες που διήρκεσαν δύο χρόνια και με την ολοκλήρωσή τους έγινε ανάθεση κατεπείγοντος (χωρίς διαγωνισμό) σε νέο εργολάβο. Σε δύο μήνες βρέθηκε νέος ανάδοχος, που άρχισε αμέσως εργασίες -πριν από τις προηγούμενες εκλογές- αλλά και αυτός σταμάτησε μετά από τρεις μήνες, καθώς βρέθηκαν κάποια αρχαία, ενώ δημιουργήθηκαν και κάποια ζητήματα».
Όπως;
«Η μελέτη είχε γίνει από τον προηγούμενο εργολάβο και κάποια πράγματα έπρεπε να ανανεωθούν. Εν πάση περιπτώσει, την Παρασκευή 24/1/25 άρχισαν οι εργασίες -υπό τον Νίκο Χαρδαλιά πλέον ως Περιφερειάρχη- και εκτιμάται πως, εφόσον όλα πάνε καλά, θα έχουν ολοκληρωθεί έως το 2026. Μη ξεχνάτε ότι στον δρόμο που γίνονται οι εργασίες υπάρχουν δίκτυα τηλεφωνίας, νερού κ.ά., που πρέπει να μεταφερθούν. Να γίνουν δρόμοι δεξιά και αριστερά του ρέματος, αφού ο υπάρχων θα καταργηθεί. Όλα αυτά χρειάζονται τον χρόνο τους».
Προφανώς θα χρειαστεί και η κατανόηση των πολιτών, καθώς είναι εύλογο ότι θα εφαρμοστούν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ανάλογες με το τμήμα της Αιγαίου («μην ξεχνάτε πως όλα γίνονται πάνω σε αυτόν το δρόμο»), όπου εκτελούνται εργασίες. Θα κλείνει για τη διευκόλυνση των εξελίξεων και την ασφάλεια περίοικων και περαστικών. Οι πρώτες αρχίζουν από την Οδό Λογοθέτη έως τη Λεωφόρο Ποσειδώνος.
Εν αναμονή εξελίξεων και για το ρέμα της Μηλαδέζας
Η αντιπλημμυρική προστασία της συγκεκριμένης περιοχής εξαρτάται από το ρέμα Κόρμπι και από το ρέμα Μηλαδέζας. «Στο πρώτο, τα έργα προχωρούν. Το ρέμα της Μηλαδέζας μπήκε στο πρόγραμμα της Περιφέρειας για να εκπονηθεί η μελέτη το 2015 και ακόμα αυτή δεν έχει ολοκληρωθεί. Τώρα, βρίσκεται προς έγκριση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, ώστε να προχωρήσουμε» λέει ο κ. Βάσης.
Τη μελέτη έκανε η Περιφέρεια Αττικής, με τον Δήμο 3Β, όπως επισημαίνει ο αντιδήμαρχος, να την έχει ελέγξει, να έχει κάνει πολλές βελτιώσεις και να την έχει εγκρίνει, ώστε να μην επαναληφθεί ό,τι έγινε με το ρέμα Κόρμπι και χαθεί χρόνος. «Τώρα, όλα είναι στην τελική ευθεία για να προχωρήσει προς έγκριση. Μετά θα πρέπει να κάνουμε τα δέοντα για το ΦΕΚ οριοθέτησης του ρέματος και το 2026 θα γίνει η δημοπρασία, ώστε να αρχίσουν οι εργασίες το 2027. Έχουμε τη δέσμευση και του Περιφερειάρχη, που μας έχει πει ότι το θεωρεί από τα σημαντικά έργα της Αττικής και πρέπει να δρομολογηθεί σύντομα, ώστε να ολοκληρωθεί».
Πηγή: noupou.gr