Κύριε δήμαρχε, μήπως ζούμε σε διαφορετική πόλη;
Την Πέμπτη 30/3/2023, ο Δήμαρχος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, κάλεσε τον Τύπο για να ενημερώσει τι έχει πετύχει τους τελευταίους τρεις μήνες, μια που κάθε τρίμηνο ενημερώνει. Mίλησε αρκετή για τα επιτεύγματα του τριμήνου, τα οποία αφορούσαν αποκλειστικα και μόνο την ηλεκτρονική τεχνολογία που εφαρμόζει μέσω του διαδικτύου ή των κινητών τηλεφώνων για την εξυπηρέτηση και επικοινωνία του δημότη.
Μετά την ολοκλήρωση της παρουσίασης, δέχθηκε απαντήσεις.
Η ΕΒΔΟΜΗ, μέσω της Αννας Μπουζιάνη κατέθεσε τις παρακάτω ερωτήσεις και τι μας απάντησε ο δήμαρχος.
Κύριε Δήμαρχε,
Έχετε δώσει ιδιαίτερη έμφαση σε τεχνολογίας προγράμματα, στο αθλητικό εμπορικό κομμάτι,
δεν άκουσα όμως γι’ αυτά που βιώνει καθημερινά ο πολίτης.
Αν σας ακούει κάποιος που δεν ζει εδώ, θα φανταζεται μία άλλη πόλη.
Εχουμε σαν κάτοικοι πλέον, ζωτικό πρόβλημα καθημερινότητας όπως είναι
- η στάθμευση, που δεν μπορείς πλέον να βρεις θέση στο μακράν του κέντρου της Βούλας,
- το ύψος των κτηρίων, που καταστρέφει τη δομή και το περιβάλλον της πόλης που ζούμε. Ο Δήμος Αλίμου έχει προσφύγει για το ύψος των κτιρίων και κάτι έχει πετύχει ήδη.
- η πρόσβαση στη θάλασσα που λίγο – λίγο αποκόπτεται παντελώς και θα γίνουμε ξένοι στη θάλασσά μας, και περίμενα να ακούσω ανάμεσα σ’ αυτά που έχετε στο πρόγραμμα του προσεχούς τριμήνου που έρχεται το έργο του ρέματος Κόρμπι, που όλο το φτιάχνουμε. Κάνατε και κοινή εμφάνιση με τον Περιφερειάρχη, ανακοινώσατε έργα
- το κόκκινο κτίριο που το βλέπουμε ερείπιο τρία χρόνια τώρα, ο δήμαρχος απάντησε ότι καθυστέρησε γιατί βρήκαν προβληματα στατικότητας, τα οποία έπρεπε να επιλύσουν και τα έλυσαν.
«Δεν δέχομαι ότι ο πολίτης δεν απολαμβάνει την καθημερινότητα»
Το 2014 ήταν άλλη πόλη, απάντησε ο δήμαρχος, το 2019 πολλοί είπαν αλήθεια συγκεκριμένη. Είναι δύο διαφορετικές καταστάσεις, έχουνε βελτιωθεί σε πάρα πολύ καλό βαθμό. Παραλάβαμε 3 πόλεις με τα δικά τους ελλείματα η κάθε μια ξεχωριστά. Μία πόλη πολύ κουρασμένη σε επίπεδο υποδομών, εξοπλισμό πόλης που έχριζε αλλαγής συνολικά παντού. Από τους στύλους ηλεκτροφωτισμού, εξοπλισμού, παιδικές χαρές αθλητικοί χώροι που έχουν πέσει περί τα 3 εκατομμύρια και έχουν ακόμη πολύ δουλειά.
Ο δήμος δεν είναι στην οικονομική κατάσταση που ήταν τότε. Φτιάχτηκε μια πάρα πολύ καλή εσωτερική δομή, που δεν μπορεί να τη δει ο κάτοικος απέξω. Τα έσοδα αυξήθηκαν πάρα πολύ από τα πρόστιμα, τις οφειλές κλπ. Εχουμε μια συνεχή και καλή είσπραξη του Δήμου.
Έρχεται Ελεγχόμενη στάθμευση
Η στάθμευση, το 2008, εγώ (ο δήμαρχος) ήμουν ο πιο αντιδημοφιλής, γιατί έφτιαξαν με δικά μας μέσα το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης στη Βούλα, για να σταματήσουμε αυτό που και σήμερα συμβαίνει. Ερχονται όλοι παρκάρκουν τα αυτοκίνητά τους στην πλατεία παίρνουν το λεωφορείο, πάνε στη δουλειά τους και κρατούν όλη την ημέρα τη θέση. Η ελεγχόμενη είχε πάει πάρα πολύ καλά και είχε και έσοδα.
Το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης, το 2012 καταργήθηκε.
Το 2015 που ανέλαβα προσπαθήσαμε να ανασυγκροτήσουμε την ελεγχόμενη στάθμευση, αλλά πέσαμε πάνω στην Αποκεντρωμένη.
Απευθυνθήκαμε σε 4 μεγάλες εταιρείες να κάνουμε μία μελέτη, αλλά καμία δεν δέχθηκε να αναλάβει γιατί η περιοχή έχει μεγάλη εποχικότητα και τα έσοδα δεν έχουν ενδιαφέρον.
Τώρα ξεκιναμε την διαδικασία ελεγχόμενης στάθμευσης και θα ξεκινήσει από τη Βουλιαγμένη.
Με Βαν θα μεταφέρει τους πολίτες
Υπάρχει ένα πρόγραμμα να γίνει χώρος ελεγχόμενης στάθμευσης στη Βουλιαγμένη, δίπλα από το οικόπεδο που βρίσκεται το status και να τοποθετηθούν δύο μίνι βαν τα οποία θα εκτελούν δρομολόγιο κάνοντας τον κύκλο της Βουλιαγμένης: από την πλατεία, μέχρι στον ναυτικό Όμιλο, τον Αστέρα, τη Μαρίνα, το Καβούρι και πίσω. Θα κυκλοφορούν καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας μέχρι και το τέλος Σεπτεμβρίου και σταδιακά κάποια Σαββατοκύριακα.
Το θέμα που ερευνούμε είναι πως θα εξασφαλίσουμε το οικόπεδο που ανήκει στην εκκλησία.
Ελεγχόμενη στάθμευση θα ακολουθήσει και στην πλατεία της Βούλας και στα δύο πάρκινγκ της Βάρκιζας.
Το ύψος δεν είναι δική μας επιλογή
Σχετικά με τα πανίψυλα κτήρια που γεμίζει η Βούλα, ο δήμαρχος απάντησε: Αυτό είναι μία πολύ κακή απόφαση για μένα, που πάρθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, το οποίο λέει ότι ´«μας ενδιαφέρει ο όγκος του κτιρίου και όχι το ύψος». Αρα μπορείς να κάνεις ανταλλαγή της κάλυψης με το ύψος. Θα βάλεις και μια πράσινη στέγη, θα πάρεις ένα 7% παραπάνω δόμηση, θα βάλεις και ενεργειακή κλάση Α ΠΛΑΣ θα πάρεις άλλο ένα 4% δόμηση και ξαφνικά να ο 4ος όροφος να και ο 5ος.
Αυτό δεν ισχύει σε όλο το εύρος του κάθε Δήμου. Ισχύει μόνο στις περιοχές που έχουν εμπορικές ζώνες (ζώνη άρθρου 10). Στις περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί ότι μπορούν να δεχθούν καταστήματα.
Έφερε παράδειγμα την οδο Προόδου στη Βούλα, που μπορούν να ανεγερθούν τέτοια κτίρια γιατί είναι χαρακτηρισμένη εμπορική ζώνη. Ανέφερε επίσης την οδό Σωκράτους, την οδό Παπάγου, στο ύψος της οδού Σωκράτους, Τη Βασ. Παύλου κοντά στην παραλία, ακόμη και την Μικράς Ασίας, που χτίζεται ένα τεράστιο κτίριο, πήρε το δικαίωμα ως πίσω αυλή της Βασ. Παύλου, όπου τα καταστήματα είναι δίφατσα. Βγήκαν δύο αποφάσεις του ΣτΕ οι οποίες μιλάνε για συγκεκριμένες άδειες που τροποποιήθηκαν μετά την εφαρμογή του νόμου.
Αυτό αλλάζει με δύο τρόπους. Με άλλη νομοθέτηση ή όταν υπάρχει υπερκείμενος πολεοδομικός σχεδιασμός, ο οποίος εγκρίνεται με διάταγμα ή με υπουργική απόφαση.
Τοπικα Πολεοδομικά Σχεδια
Κατέληξε ο δήμαρχος ότι αυτό μπορεί να λυθεί με Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο, «αυτό που ετοιμάζουμε εμείς τώρα, το οποίο θα εγκριθεί από την επόμενη διοίκηση και θα ισχύσει με Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο θα έχει ειδική τοπική ρύθμιση, η οποία θα είναι υπερκείμενης πολεοδομικής αρμοδιότητας.
Ο ΓΟΚ στη Βούλα ήταν τα 12 μέτρα (3 ορόφους) και κατά περίπτωση 4 ορόφους.
Το ύψος είναι κάτι που εμείς δεν το θέλουμε και οι οδηγίες που έχουν δοθεί στους μελετητές για το Γενικό Πολεοδομικό της περιοχής μας, επιστρέφουμε στις διαδικασίες τις προηγούμενες, εξάντληση της κάλυψης και το ύψος το οποίο προσδιορίζουμε και καμία άλλη παρέμβαση».
Για το φανάρι εμείς δεν έχουμε κανένα εγγραφο από την Περιφέρεια
Για το φανάρι στην παραλιακή στο ύψος της παιδικής χαράς και του καφέ Νότος, που έχουμε αρθρογραφήσει πάμπολλες φορές, και έχουμε αποστείλει υπομνήματα και στην Περιφέρεια, ο δήμαρχος δήλωσε ότι δεν έχει κανένα έγγραφο από την Περιφέρεια!
Θα πρέπει να τα αναζητήσει στις υπηρεσίες του, γιατί προφανώς δεν τον έχουν ενημερώσει. Παρ’ όλα αυτά εμείς θα του τα κοινοποιήσουμε.
Εκείνο που πρέπει να τονιστεί ιδιαίτερα, είναι η επικινδυνότητα της διάβασης για τους πεζούς που είναι πάρα πολλοί σε καθημερινή βάση και όσο πλησιάζει το καλοκαίρι γίνεται εφιαλτική, γι’ αυτό επεσήμανα στον Δήμαρχο, (έως ότου τοποθετηθεί φανάρι) να τοποθετήσουν τουλάχιστον την «έξυπνη διάβαση», που έχει βάλει η Περιφέρεια σε κομβικά σημεία.
Η απάντηση του δημάρχου ήταν ότι έχει εγκρίνει επτά διαβάσεις για την περιοχή μας, ο Περιφερειάρχης, αλλά πότε θα μπούνε δεν ξέρει.
«Καμμία παρεμπόδιση δεν υπάρχει στο παράκτιο μέτωπο»
Για τις ακτές που σιγά σιγά κλείνουν για τους πολίτες, ο δήμαρχος απάντησε: «Τα τελευταία εννιά χρόνια δεν έχει υπάρξει απολύτως καμιά παρεμπόδιση στο παράκτιο μέτωπο πουθενά».
Για το πρ. κάμπινγκ που του αντέτεινα, μου απάντησε ότι υπάρχει 5 μέτρων δρόμος πλέον μεταξύ του κάμπινγκ και της Α πλαζ και τώρα απέκτησε και φως!
Το ρέμα του Κόρμπι θα προχωρήσει
Το ρέμα του Κόρμπι, όπως απάντησε ο δήμαρχος, ο Δήμος έχει κάνει τεράστιες παρεμβάσεις και διαδικασίες χωρίς να είναι έργο του Δήμου.
Η Περιφέρεια και ο Δήμος, δεν έχει ευθύνη. Πέσαμε σε έναν εργολάβο, που δεν είναι αθώα περιστερά και φάνηκε χαμηλότερος των περιστάσεων.
Το ΕΣΠΑ που χρηματοδοτεί το έργο ενέκρινε το κονδύλι, ολοκληρώθηκε όλη η διαδικασία. Κρίθηκε η ανωτέρα βία λόγω της πυρκαγιάς και κινούνται γρήγορα οι διαδικασίες. Κατέληξε δε ότι οδεύει στη διαδικασία νέας διαπραγμάτευσης μέσα στον Απρίλιο, και από τον Ιούνιο θα μπει μπροστά με χρονοδιάγραμμα 14 μήνες περίπου.
Αννα Μπουζιανη
Σε απάντηση ότι δεν είναι όλα όπως τα είπε ο δήμαρχος,
δύο δημότες μας απέστειλαν απαντήσεις... https://www.ebdomi.com/eidiseis-nea/16988-ston-apohxo-ths-enhmerosis-tou-dhmarxou-bbb.html
Πηγή: ebdomi.com