Η συγκεκριμένη επιστολή στάλθηκε σήμερα στο δήμαρχο. Αναδημοσιεύθηκε στο Forum των 3Β. Τα ονόματα έχουν σβηστεί για ευνόητους λόγους.
«Βάρη 2/8/2021
Αξιότιμε κ. Δήμαρχε, αγαπητέ Γρηγόρη,
Λυπάμαι πάρα πολύ που για άλλη μια φορά σε απασχολώ με ένα τέτοιο θέμα, όταν έχεις τόσα πολλά και σοβαρότερα θέματα να ασχοληθείς.
Και αυτή τη φορά το θέμα αφορά συμπεριφορά υπαλλήλων στο Γραφείο Κοινότητας, μετά από εκείνη την πολύ όμορφη ιστορία με τον υπάλληλο που σήκωσε το χέρι του (βλ. σχετικό email μου της 8/3/19)
Σήμερα 2/8 είχα ραντεβού στο Γρ. Κοινότητας για να καταθέσω τα απαραίτητα δικαιολογητικά για υπόθεσή μου. Για την ιστορία θα αναφέρω πως σήμερα η εξωτερική θερμοκρασία ξεπερνάει τους 45°.
‘Εφτασα στην προγραμματισμένη ώρα του ραντεβού (11:30) , και η είσοδος στο κτίρο ήταν αποκλεισμένη πρόχειρα με ένα παλιό γραφείο, δύο καρέκλες (στον ήλιο) και κόκκινες πλαστικές κορδέλες.
Αναγκαστικά τα παρέκαμψα για να μπω στην είσοδο. Στο γραφείο δεξιά (μπαίνοντας) , κάθονται τρεις (3) υπάλληλοι μπροστά από τους υπολογιστές τους, χωρίς να απασχολούνται με κάτι εκείνη την ώρα.Τα γραφεία τους άδεια και καθαρά. Επίσης κάθεται (ή μάλλον χυμένος σε πολυθρονα) 4ος με καφέ στο χέρι, σταυροπόδι, αραχτός και κοιτάει επικριτικα τον αναιδή πολίτη που τόλμησε να παραβιάσει τις κορδέλες και να μπει στο κτίριο.
Σηκώθηκε η μία απο τις τρεις υπαλληλους και αφου τη χαιρέτησα (η ίδια απαξίωσε) με ρώτησε αν είμαι το ραντεβού των 11:30 , όπου και απάντησα θετικά. Η κυρία αμέσως μου ζήτησε να περάσω έξω από το κτίριο, και να περιμένω να με φωνάξουν. Υπ’οψιν πως εκείνη την ώρα ΚΑΝΕΝΑΣ άλλος πολίτης δε βρισκόταν στο κτίριο. Φυσικά και αρνήθηκα να περάσω έξω στους 45 βαθμούς.
Με άφησε και κάλεσε μια άλλη κυρία, ανώτερη της, για να αντιμετωπίσει το θρασύτατο πολίτη που αρνείται να περιμένει έξω στην κάψα. Ακολουθεί ο διάλογος :
ΠΡΟΙΣ : Θα πρέπει να περάσετε έξω και να περιμένετε να σας φωνάξουμε , λόγω μέτρων Covid
ΕΓΩ : Στους 45 βαθμούς δε θα βγω, πόσω μάλλον όταν αυτό δεν προβλέπεται από κάποια σχετική εγκύκλιο. Φοράω μάσκα, όπως είμαι υποχρεωμένος και είστε υποχρεωμένοι να με εξυπηρετήσετε ΕΝΤΟΣ του κτιρίου και όχι εκτός.
ΠΡΟΙΣ : Α, μισό λεπτό, θα φωνάξω τη Διευθύντρια.
Περιμένω όρθιος στην είσοδο, έρχεται η Διευθύντρια.
ΔΙΕΥ : Περάστε έξω κύριε, ισχύουν μέτρα για Covid.
ΕΓΩ : Έξω στους 45° θα περάσετε εσείς. Εγώ θα εξυπηρετηθώ μέσα. Δηλαδή αν ερχόταν ένας παππούς ή μια γιαγιά θα τους βγάζατε έξω με τέτοια θερμοκρασία ?
ΔΙΕΥ : Α, εσείς ήρθατε εδώ για να τσακωθείτε
ΕΓΩ : Όχι, εγώ ήρθα εδώ στην ώρα μου, τηρώντας τα μέτρα, για να εξυπηρετηθώ, μέσα και όχι έξω, αυτό δεν προβλέπεται πουθενά. Αν δε μπορείτε να το δεχθείτε αυτό, προχωράμε παρακάτω και πάμε στις υπηρεσίες του Δήμου και στο Γραφείο Δημάρχου να το λύσουμε.
ΔΙΕΥ : Να πάτε όπου θέλετε και εν πάσει περιπώσει πείτε μας.
Και με παρέπεμψε στην πρώτη υπάλληλο και έφυγε.
Μετά από πολύ λίγο έρχεται η δεύτερη κυρία με μία καρέκλα και μου λέει : “Κατ’ εξαίρεση θα σας αφήσουμε μέσα” (!!!!), και μου δείχνει την καρέκλα για να καθήσω
Φυσικά αγανάκτησα, και της είπα ότι δε μου κάνει κάποια χάρη εκείνη την ώρα. Μου είπε πως λόγω μέτρων Covid δεν υπάρχει χώρος για αυτό και βγάζουν τον κόσμο έξω στο λιοπύρι, για να πάρει άμεσα απάντηση πως το θέμα αυτό είναι πρόβλημα του Δήμου και όχι των Πολιτών, και να μην περνάνε τα προβλήματα στους πολίτες. Εδω θα επαναλάβω πως στο συγκεκριμένο γραφείο βρίσκονται τέσσερις υπάλληλοι, χωρίς αντικείμενο εργασίας εκείνη την ώρα, ο ένας εκ των οποίων χωρίς να είναι καν πίσω από δικό του γραφείο, αλλά ο Πολίτης πρέπει να βγει έξω. Και τα λέει αυτά η “Διευθύντρια” ΑΝΕΡΙΘΡΥΑΣΤΑ.
Επανέρχεται η πρώτη υπάλληλος και με ρωτάει αν έχω τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Λέω βεβαίως , πείτε μου τι χρειάζεστε.
Αυτό το σουρεάλ που ακολουθεί είναι 100% αληθινό, και προτίθεμαι να το καταθέσω και ενόρκως αν χρειαστεί.
Υπάλληλος : “Εεε , ταυτότητα, ΑΜΚΑ.. (κομπιάζει), τι άλλο ?”
ΕΓΩ : “Εγω ξέρω τι χρειάζεστε, και τα έχω μαζί μου. Εσείς ξέρετε τι χρειάζεται? “
Υπάλληλος “ Μισό λεπτό να κοιτάξω” , φεύγει πάει στον υπολογιστή της, τσεκάρει κάτι και επιστρέφει για να μου πει και τα υπόλοιπα.
Για να μην το κουράζω, τέσσερα (4) χαρτιά ήταν, για ένα συγκερκιμένο επίδομα, τέτοιες υποθέσεις διεκπεραιώνει κάθε μέρα, δεν τα ξέρει ?
Της τα δίνω και περιμένω.
Σηκώνεται μετά από 5 περίπου λεπτά και μου λέει , μισό λεπτό να τα σκανάρω και είστε έτοιμος.
Εδώ να σημειώσω πως όταν πήρα τηλέφωνο για να κλείσω ραντεβού, ρώτησα αν όλο αυτό μπορεί να γίνει ηλεκτρονικά, για να μου απαντήσει η υπαλληλος “όχι δε δεχόμαστε μέσω email, πρέπει να τα φωτοτυπήσετε και να μας τα φέρετε”.
Δηλαδή να τυπώσω τα ήδη σκαναρισμένα έγγραφα που έχω στον υπολογιστή μου για να τα πάω να τα ΞΑΝΑσκανάρουν.
“Μα πρέπει και να υπογράψετε την αίτηση”…
Μα ζούμε στο 2021 και πλέον αυτά γίνονται όλα ηλεκτρονικά, κάνουμε video chat με τις τράπεζες και βγάζουμε δάνειο χωρίς να πάμε σε κατάστημα, κάνουμε video chat με την Εφορία χωρίς να χρειάζετε να πηγαίνουμε εκεί, και όλα τα απαραίτητα έγγραφα τα στέλνουμε ηλεκτρονικά.
Προφανώς η εξέλιξη δεν έχει φτάσει στο κέντρο κοινότητας. Όπως και η ευγένεια , μάλλον αυτή είναι άγνωστη λέξη για τη συγκεκριμένη υπηρεσία.
Τελέιωσε όλη αυτή η σουρεάλ ιστορία, μου έφερε την αίτηση για υπογραφή, και φεύγοντας ζήτησα να ξαναδώ τη Διευθύντρια, για να μου συστηθεί, να ξέρω δηλαδή και με ποιον μιλάω, γνωρίζοντας βεβαίως πως αυτό αποτελεί κόκκινο πανί για όλους τους Δ.Υ.
Της συστήθηκα λοιπόν, με όνομα και επώνυμο και ρώτησα το δικό της. Μου απάντησε πως λέγεται ΧΧΧ, τη ρώτησα ξανα, ΧΧΧ ? και μου είπε ναι.
Αμέσως μετά ενημέρωσα τηλεφωνικά ένα γνωστό μου υπάλληλο στο Δήμο, το όνομά του αυτή τη στιγμή δεν έχει σημασία (προφανώς και είναι στη διάθεσή σας αν μου ζητηθεί), ο οποίος και με παρέπεμψε στο Γρ. Δημάρχου και συγκεκριμένα στην κα ΥΥΥ.
Επισκέφθηκα την ΥΥΥ, όπως καταλαβαίνετε όχι σε ήρεμη κατάσταση, της εξέθεσα τα γεγονότα, τι να κάνει και αυτή, έχει έναν πολίτη στο γραφείο της που ωρύεται για τα αυτονόητα, θέλει να καλύψει και τους συνάδελφούς της , κάνει κάποια τηλέφωνα, της λένε ΨΕΜΑΤΑ (κρίνοντας από αυτά που λεγόντουσαν) και όταν ζήτησα να βάλει τη συνομιλία σε ανοικτή ακρόαση αρνήθηκε “για να μη μας ακούνε και από τα άλλα γραφεία”. (Εκεί έμαθα πως η Διευθύντρια του κέντρου τελικά λέγεται ΖΖΖ και όχι ΧΧΧ. Υπενθυμίζω ότι τη ρώτησα ΔΥΟ φορές, και μου έδωσε ψεύτικο όνομα.)
Με παρέπεμψε στη Διευθύντρια Διοικητικού του Δήμου στο ισόγειο για να κάνω την καταγγελία, και φεύγοντας μου λέει το καταπληκτικό : “Βέβαια από όσο ξέρω υπάρχουν δέντρα εκεί και θα μπορούσατε να κάτσετε στη σκιά”.
ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ.
Αλλά τι λέω ? Ποιος είμαι εγώ ? Ένας θρασύτατος πολίτης που ψάχνει το δίκαιό του.
Μου διαφεύγει αυτή τη στιγμή το όνομα της κυρίας που με παρέπεμψε (Δειυ. Διοίκησης). Ζητώ συγγνώμη. Η κουβέντα μας έγινε στο φουαγιέ του Δημαρχείου, της εξέθεσα τα γεγονότα, φυσικά δε με πίστεψε, λογικό, είναι απίστευτα όλα αυτά, ποιός να τα ακούσει και να μην πει “είσαι τρελλός” ?
Για να μην παρεξηγηθούν τα λεγόμενά μου, η συγκεκριμένη κυρία έφριξε με αυτά που άκουσε, εξ ου και η δυσπιστία της.
Η ίδια μου ζήτησε να τα γράψω αυτά, πράγμα που θα έκανα ούτως ή άλλως.
Σας ενημερώνω πως το παρόν email θα κοινοποιηθεί στις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες, στο Υπουργείο Εσωτερικών, στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στo Twitter των δυο υπουργών, καθώς και στα λοιπά social media, για να διαβάζουν όλοι πόσο ωραία περνάμε τα πρωϊνά του Αυγούστου με 45° οι δημότες των 3Β.
Αξιότιμε κ. Δήμαρχε, αγαπητέ Γρηγόρη,
Γνωρίζοντας πολύ καλά και από παλιά, τόσο το ήθος σου, όσο και την προσπάθεια που καθημερινά καταβάλεις για να λειτουργήσει ο Δήμος, ξέροντας ότι παλεύεις με τη Λερναία Ύδρα καθημερινά, θέλω να σε ευχαριστήσω για το χρόνο και την υπομονή σου, γνωρίζω πως δεν είναι αυτό το όραμά σου για το Δήμο και λυπάμαι πολύ που σε απασχολώ (ξανά) για το Γρ. Κοινότητας.
Ζητώ συγγνώμη που σε κρατάω από τον περιορισμένο χρόνο σου για ένα τέτοιο ζήτημα, αλλά πολύ περισσότερο λυπάμαι για τη συμπεριφορά των συνεργατών σου. Σε αδικεί όλο αυτό.
Παρακαλώ θερμά για τις δέουσες ένέργειες ώστε αυτή η καταγγελία να προχωρήσει. Επαναλαμβάνω πως τα ανωτέρω είμαι διατεθιμένος να τα καταθέσω και ενόρκως.